Πανελλήνιο θρήνο έχει προκαλέσει ο θάνατος των δύο χειριστών του καναντέρ στην Κάρυστο οι οποίοι επιχειρούσαν στην κατάσβεση της φωτιάς. Οι δύο νεαροί πιλότοι ρίχτηκαν με αυταπάρνηση στη μάχη ενάντια στην πύρινη λαίλαπα, έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος καναντέρ στο οποίο επέβαιναν συνετρίβη.
Σε βίντεο που κατέγραψε η ΕΡΤ με τη στιγμή της πτώσης, διακρίνεται το αεροπλάνο να κάνει ρίψη νερού, να παίρνει δεξιά στροφή και να χτυπά σε κλαδί δέντρου χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό.
Το καναντέρ, που δεν διέθετε σύστημα εκτίναξης για τον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη, δεν κατάφερε να κάνει ανύψωση με αποτέλεσμα να συντριβεί και να τυλιχθεί στις φλόγες. Μετά το θάνατο των δύο πιλότων οι Ένοπλες Δυνάμεις κήρυξαν τριήμερο εθνικό πένθος.
Νεκροί είναι και οι δυο ήρωες πιλότοι του καναντέρ. Ο 34 ετων κυβερνήτης Σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος συγκυβερνήτης Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης. Και οι δύο Ιπτάμενοι της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης.
Η κάμερα της ΕΡΤ με τον εικονολήπτη Γιώργο Αγνίδη, τον ηχολήπτη Κώστα Αδάμ και τη δημοσιογράφο Ελένη Μπουγά κατέγραφαν εκείνη την ώρα την ηρωική προσπάθεια των χειριστών. Ηταν 2:52 το απόγευμα. Μπροστά στα μάτια τους το αεροσκάφος βυθίστηκε σε χαμηλό ύψος πάνω απο τις πύρινες γλώσσες για να τις δαμάσει με τόνους νερού.
Συγκλονισμένοι η ρεπόρτερ και ο κάμεραμαν της ΕΡΤ
Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Ελένη Μπουγά, λίγη ώρα αργότερα προσπάθησε να περιγράψει στον «αέρα» τις σκηνές που αντίκρισε και «λύγισε». Συγκλονισμένος όμως είναι και ο καμεραμάν που «κατέγραψε» τα πλάνα ο οποίος τόνισε πως τα όσα είδε θα τον στοιχειώνουν.
Το βίντεο της ΕΡΤ θα αναλυθεί από τους ειδικούς, ώστε να εξακριβωθούν και τα ακριβή αίτια της πτώσης. Οι πρώτες εικόνες, δείχνουν το καναντέρ να κάνει δύσκολους ελιγμούς, στη προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα.
Την ώρα της ρίψης του νερού προσέκρουσε με το δεξί φτερό σε δέντρο, αποκόπηκε ο δεξιός πλωτήρας, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους και προσέκρουσε στο έδαφος. Όταν παίρνει δεξιά στροφή και χαμηλώνει, στη φάση της ρίψης του νερού, φαίνεται στα πλάνα, να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους. Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών. Πέντε δευτερόλεπτα μετά συνετρίβη.
Εμπειρογνώμονες θα εξετάσουν καρέ – καρέ το οπτικό υλικό της ΕΡΤ
Το οπτικό υλικό από την ΕΡΤ είναι ένα μόνο κομμάτι το οποίο θα εξεταστεί καρέ- καρέ από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας για τα ακριβή αίτια της πτώσης.
Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες οι οποίοι θα συνυπολογιστούν στο τελικό πόρισμα για το τι έχει φταίξει για την συγκεκριμένη πτώση του μοιραίου καναντέρ.
Ανάμεσα σε αυτούς, το ανάγλυφο της περιοχής την μοιραία στιγμή, η φορά των ανέμων, το μικροκλίμα που δημιουργεί η φωτιά, αν τυχόν αναφέρθηκε κάτι στην ενδοεπικοινωνία είτε με το ζευγάρι του στον αέρα, είτε με το κέντρο επιχειρήσεων.
Για την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να συντηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας τα πυροσβεστικά αεροσκάφη στην βάση της Ελευσίνας ή απ’ όπου αλλού επιχειρούν.
Και πριν το πρώτο φως της ημέρας, οι ιπτάμενοι να βρίσκονται στα πιλοτήρια των Canadair, να εκκινήσουν τους κινητήρες, να απογειωθούν ώστε ν’ αντιμετωπίσουν τα πύρινα μέτωπα που για πολλές ημέρες καίνε τον δασικό πλούτο της χώρας.