Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, η VIVAPHARM έχει διαγράψει μια δυναμική πορεία στον χώρο των φαρμακευτικών συμπληρωμάτων διατροφής. Τι είναι αυτό που την ξεχωρίζει; Πώς καταφέρνει να παραμένει από τους πρωτοπόρους σε έναν τόσο απαιτητικό κλάδο;

Ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, Υπεύθυνος Φαρμακοποιός της VIVAPHARM, μας αποκαλύπτει τη στρατηγική, το όραμα και τις καινοτομίες που καθορίζουν το παρόν και το μέλλον της εταιρίας.

Ποιο ήταν το όραμά σας όταν ιδρύσατε τη VIVAPHARM το 2000 και πώς έχει εξελιχθεί μέχρι σήμερα;

Πολύ πριν γίνουν μόδα τα φυσικά και βιολογικά προϊόντα για εμάς, ήταν τρόπος ζωής μας. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να μάθουμε τους ανθρώπους γύρω μας να χρησιμοποιούν φυσικά προϊόντα για να λύσουν προβλήματα υγείας τους.

Βέβαια οι εταιρίες ιδρύονται για το κέρδος, αυτό είναι πολύ σπουδαίο κίνητρο, αλλά όταν μπορείς μέσα από τις εταιρείες να προωθήσεις όμορφες ιδέες που ωφελούν τους άλλους, τότε νιώθεις πολύ καλύτερα, προσπαθείς περισσότερο επειδή το πιστεύεις.

Σήμερα, 25 χρόνια μετά την ίδρυση της ΒΙΒΑΦΑΡΜ ΑΕ είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί έχουμε βοηθήσει πολύ κόσμο να μάθει για τα φυσικά προϊόντα, και να τα χρησιμοποιεί προς το καλό του.

Σήμερα η εταιρεία έχει αποκτήσει πάρα πολλούς φίλους ιατρούς, φαρμακοποιούς και χρήστες των προϊόντων της, οι οποίοι την εμπιστεύονται για καθημερινά τους προβλήματα.

Ποια ήταν τα κύρια εμπόδια που αντιμετωπίσατε κατά την είσοδό σας στην ελληνική φαρμακευτική αγορά;

Πριν από 25 χρόνια τα φυσικά προϊόντα για χρήση θεραπευτική ήταν ελάχιστα. Οι φαρμακευτικές εταιρείες είχαν πείσει τον ιατρικό κόσμο ότι μόνο μέσα από συνθετικά φάρμακα που έχουν πάρα πολλές μελέτες μπορούν να θεραπεύουν τους ασθενείς τους.

Όταν αρχίσαμε να προωθούμε τα προϊόντα μας αντιμετωπίσαμε από κάποιους την κοροϊδία και από άλλους την εχθρότητα. Μας έλεγαν ότι, με αυτά τα ματζούνια θέλετε να γίνουν καλά οι άνθρωποι;

Στα ελληνικά πανεπιστήμια δεν είχε δοθεί ποτέ έμφαση στην δράση και στα πλεονεκτήματα αυτών των φυσικών προϊόντων, με αποτέλεσμα ο ιατρικός και ο φαρμακευτικός κόσμος να μην είναι εξοικειωμένος με τα φυσικά προϊόντα. Αυτό ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα γιατί η άγνοια δημιουργεί φόβο.

Τα φάρμακα αποζημιώνονται από το κράτος ενώ τα φυσικά προϊόντα όχι. Το κόστος ήταν επίσης ένα πρόβλημα ειδικά για τους συνταξιούχους. Δεν μπορείς να πληρώνεις χρήματα για ένα προϊόν για το οποίο οι γιατροί και πολλοί φαρμακοποιοί δεν το συνιστούσαν.

Ποια στρατηγική ακολουθήσατε για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων όπως το SLIM MAX και η ELICINA;

Εμείς επιλέξαμε αυτά τα φυσικά προϊόντα τα οποία μπορούσαν να έχουν πολύ καλή δράση για να μπορούν να πουληθούν στην αγορά και να κάνουν εντύπωση για τα αποτελέσματα τους.

Το Slim Max αγαπήθηκε πάρα πολύ, γιατί με την δράση του βοήθησε πάρα πολύ κόσμο να αδυνατίσει με ένα φυσικό τρόπο. Ακόμα η κρέμα Elicina, είναι ένα φυσικό προϊόν από σάλιο σαλιγκαριού που εμφανίζει και φαρμακευτική δράση, που επίσης δεν υπάρχει όμοιο του σε όλο τον κόσμο. Η κρέμα Elicina αγαπήθηκε πολύ για την υπέροχη δράση της στα σημάδια στο δέρμα από κάθε αιτία, στα εγκαύματα, στην ακμή κλπ.

Τα φυσικά προϊόντα δεν είναι όπως είναι τα χημικά τα φάρμακα που έχουν άμεση δράση, είναι πιο απλή η δράση τους, πιο σταθερή και δεν κάνουν κακό. Όμως όταν οι καταστάσεις γίνονται πολύ δύσκολες οι γιατροί κατευθύνουν τους ασθενείς τους στα δικά μας προϊόντα για λύση. Λένε “δεν μπορώ να σου δώσω άλλο φάρμακα. Τώρα πρέπει να πάρεις κάτι φυσικό”.

Στην οστεοαρθρίτιδα παραδείγματος χάριν, δεν μπορούν να δώσουν μη στεροειδές αντιφλεγμονώδες πάνω από μία εβδομάδα. Θα προτείνουν κάτι από τα δικά μας προϊόντα γιατί έχουν καλή και μακροχρόνια δράση.

Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, Υπεύθυνος Φαρμακοποιός της VIVAPHARM

Πώς καταφέρατε να είστε η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε τα πόσιμα βιοενεργά πεπτίδια κολλαγόνου στην Ελλάδα;

Ύστερα από πολύχρονη προϋπηρεσία σε φαρμακευτικές εταιρείες, είχαμε την γνώση και τον τρόπο να ψάξουμε να βρούμε προϊόντα τα οποία δεν υπήρχαν στην Ελλάδα.

Η γερμανική εταιρία Gelita AG, μας εμπιστεύτηκε τα βιοενεργά πεπτίδια κολλαγόνου της, τότε που, αν και είχαν ανακαλυφθεί, ήταν ακόμη στο στάδιο της ανάπτυξης.

Η ΒΙΒΑΦΑΡΜ ΑΕ, ήταν από τις πρώτες εταιρείες παγκόσμια που συνεργάστηκαν με την GELITA AG για να προωθηθούν τα βιοενεργά πεπτίδια κολλαγόνου στην αγορά. Μαζί αναπτύξαμε το προϊόν Colabone το οποίο η Gelita AG ονομαζει CH-Alpha Osteo.

Μετά από πολυετή συνεργασία με την Gelita AG, έχουμε αναπτύξει ισχυρούς δεσμούς εμπιστοσύνης, φιλίας και συνεργασίας και έχουμε φέρει στην ελληνική αγορά σχεδόν όλα τα πεπτίδια που έχουν ανακαλυφθεί και έχουν παραχθεί σαν έτοιμα προϊόντα. Κάθε διαφορετικό πεπτίδιο εμφανίζει και διαφορετική δράση. Παράγονται με “μυστικό” τρόπο, είναι πατενταρισμένα και δεν αντιγράφονται.

Ποια είναι η φιλοσοφία σας σχετικά με την επιλογή φυσικών προϊόντων από βιολογικές καλλιέργειες;

Τα προϊόντα μας γενικά τα επιλέγουμε πρώτα από όλα, με βάση το να έχουν δράση και να υπάρχουν επιστημονικές μελέτες σχετικές με τη δράση τους. Πρέπει να δρουν σίγουρα με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Έπειτα επιλέγονται με το αν υπάρχει κάποιο κενό στην ελληνική αγορά, αν καλύπτει κάποια ανάγκη και σαν προϊόν να μην εμφανίζει ανεπιθύμητες ενέργειες.

Και τρίτον, αν μπορούμε να προσφέρουμε κάτι που να είναι βιολογικής καλλιέργειας σε σχέση με συμβατικής, προτιμούμε αυτό φυσικά. Μας ενδιαφέρει η υγεία, η μακροχρόνια ασφάλεια και το να είναι κάτι όσο πιο φυσικό και φιλικό στο περιβάλλον γίνεται.

Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων σας;

Όλα τα προϊόντα μας παράγονται με την πιο σύγχρονη φαρμακευτική τεχνολογία και διέπονται από τις πιο σύγχρονες μεθόδους διασφάλισης ποιότητας.

H εταιρεία μας συμμορφώνεται με όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις για την διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων και την φύλαξη τους σε χώρους με καλή θερμοκρασία. Υπάρχει σύστημα παρακολούθησης των παρτίδων που πωλούνται στα φαρμακεία και μπορεί να γίνει ανάκληση αν υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα. Μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει ανάγκη για ανάκληση παρτίδας κάποιου από τα προϊόντα μας.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για την επέκταση της Vivapharm στην ελληνική και διεθνή αγορά;

Είμαστε θετικοί στο να μεγαλώσουμε την εταιρεία, αλλά συγχρόνως και πολύ προσεκτικοί για να μη χαλάσει η ποιότητα των υπηρεσιών μας και των προϊόντων μας.

Πώς βλέπετε την εξέλιξη της φαρμακευτικής βιομηχανίας στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια;

Η Ελλάδα έχει πολύ καλή φαρμακευτική βιομηχανία. Το πρόβλημα είναι ότι οι πολλές ανακαλύψεις νέων φαρμάκων που υπήρχαν κάποτε δεν υπάρχουν πλέον και η μία αντιγράφει τα φάρμακα της άλλης. Επίσης το κάθε κράτος, παγκόσμια, προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα από τη φαρμακευτική δαπάνη. Έτσι το πρόβλημα μπορεί να διογκωθεί περισσότερο στο μέλλον.

Η ψυχή της VIVAPHARM, Χάρης και Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος

Ποια είναι η προσέγγισή σας στην εξυπηρέτηση των πελατών και στη διαχείριση του δικτύου συνεργαζόμενων φαρμακείων;

Για εμάς η εξυπηρέτηση του πελάτη είναι νούμερο ένα προτεραιότητα μας, είτε αυτός είναι φαρμακείο είτε κάποιος ιδιώτης γιατρός ή κάποιος που δε βρίσκει εύκολα τα προϊόντα μας στα φαρμακεία. Έχουμε ένα μεγάλο δίκτυο φαρμακείων που εξυπηρετούμε με άμεση παράδοση την ίδια μέρα ή την επόμενη μέρα το πρωί.

Κάτι που θεωρούμε πολύ σημαντικό, είναι ότι η εταιρεία λειτουργεί σαν οικογένεια. Αγαπάμε και σεβόμαστε τους υπαλλήλους και συνεργάτες μας και αυτοί με τη σειρά τους δείχνουν την αγάπη τους μέσα από τη δουλειά τους εξυπηρετώντας πολύ καλύτερα τους πελάτες μας.

Μέσα στην εταιρεία διατηρούμε ένα φιλικό περιβάλλον, προσπαθούμε να δουλεύουμε με φίλους. Με τους Φαρμακοποιούς, με τους πωλητές, και γενικά με με όλους τους ανθρώπους συνεργαζόμαστε οικογενειακά. Η επιχείρηση δεν φέρεται όπως οι πολυεθνικές εταιρείες. Οι άνθρωποι που δουλεύουμε μαζί είναι κοντά μας πολλά χρόνια. Έχουμε τα συστήματα των πολυεθνικών αλλά τα εφαρμόζουμε σε μια «οικογενειακή» έκδοση.

Πώς αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής, όπως η ψηφιοποίηση και η αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμα προϊόντα;

Είμαστε φανατικοί χρήστες της νέας τεχνολογίας και συμμορφωνόμαστε με όλες τις διατάξεις για την διασφάλιση του απορρήτου των στοιχείων των πελατών μας. Είμαστε πολύ προσεκτικοί στην επιλογή προϊόντων και συνεργαζόμενων εταιρειών.

Τόσο ο κόσμος όσο και οι επαγγελματίες υγείας πως μπορούν να ενημερωθούν άμεσα και έγκυρα για τα προϊόντα σας; Ο διαδικτυακός ιστότοπός σας είναι ένας τρόπος;

Έχουμε ένα σχετικό μικρό αλλά αρκετά αποτελεσματικό τμήμα ενημέρωσης των ιατρών το οποίο μαζί με το τμήμα πωλήσεων καλύπτει τις ανάγκες ενημέρωσης για τα προϊόντα μας.

Το site περιέχει αναλυτικές επιστημονικές πληροφορίες για κάθε προϊόν μας το οποίο έχει και συγκεκριμένες μελέτες, έντυπα, επιστημονικά βίντεο που σχετίζονται με το κάθε προϊόν. Περιέχει επίσης φωτογραφίες των προϊόντων, για να τα αγοράσει κάποιος από τα φαρμακεία ή τα e-shops. Οτιδήποτε χρειάζεται κάποιος, υπάρχουν συνημμένα κάτω από κάθε προϊόν.

Είναι ένα site που έχει στηθεί πάνω στην πλήρη επιστημονική ενημέρωση, ώστε είτε το διαβάζει ο απλός κόσμος, είτε το διαβάζει ένας επιστήμονας υγείας, είναι τόσο αναλυτικές οι πληροφορίες έτσι ώστε να μπορεί να έχει μια πλήρη εικόνα του προϊόντος.

Μπορείτε να μας βρείτε επίσης στα social media Facebook & Instagram αλλά αν θέλετε να μας ρωτήσετε κάτι, το τηλέφωνο της εταιρίας παραμένει ο καλύτερος τρόπος!