Πάνω από 3.000 ήταν τα αιτήματα για τα έκτακτα συμβάντα στους δρόμους της Αττικής που έγιναν στον τετραψήφιο αριθμό 1544, ο οποίος έχει τεθεί σε λειτουργία από την Περιφέρεια, προκειμένου να αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα στο οδικό δίκτυο.
Τα περισσότερα αιτήματα αφορούν στην αντιμετώπιση βλαβών, κυρίως του οδικού δικτύου και της οδοσήμανσης, ενώ 450 εξ αυτών εμπίπτουν στην αρμοδιότητα άλλων φορέων, τα οποία και τους διαβιβάζονται (Δήμοι, Τροχαία, πάροχοι υπηρεσιών κοινής ωφέλειας)
Ενδεικτικά έχουν καταγραφεί τα αιτήματα ως εξής:
- 700 για φθορές ή ζημιές στο οδόστρωμα και 640 στη σήμανση
- 60 για έκτακτες βλάβες ηλεκτροφωτισμού και 160 σηματοδότησης
- 60 για το πράσινο στις κεντρικές νησίδες
- 290 για ζημιές στο οδικό δίκτυο έπειτα από τροχαίο και 70 από βανδαλισμό
- 80 για καθαρισμούς φρεατίων
- 250 για απομάκρυνση αντικειμένων από το οδόστρωμα και 80 για περισυλλογή νεκρών ζώων
- 70 για απομάκρυνση παράνομης αφισσορύπανσης
- 50 για αναπροσαρμογή της φωτεινής σηματοδότησης και 40 για την ενίσχυση της προσβασιμότητας πεζών και ΑμεΑ
Επισημαίνεται πως μέσω του 1544 επιτυγχάνεται η άμεση ενημέρωση των τεχνικών υπηρεσιών της περιφέρειας και η γρήγορη αντιμετώπιση οποιουδήποτε συμβάντος στο οδικό δίκτυο.
Σημειώνεται πως η περιφέρεια έχει πλέον τη δυνατότητα σε ελάχιστο χρόνο να επέμβει και να αποκαταστήσει οποιαδήποτε βλάβη στο οδικό δίκτυο καθώς διαθέτει έναν αποτελεσματικό και άμεσο μηχανισμό τόσο με τα 7 οχήματα κλειστού τύπου που περιπολούν σε καθημερινή βάση όσο και με το δίκτυο των 250 καμερών που επιτηρεί την κυκλοφορία. Σύντομα δε, θα υπάρχει και ανάλογη εφαρμογή σε iOS και Αndroid ώστε οι πολίτες φωτογραφίζοντας την βλάβη μέσω της εφαρμογής θα την αποστέλλουν σε πραγματικό χρόνο στην αρμόδια υπηρεσία ώστε να συντομευτεί ακόμα περισσότερο ο χρόνος απόκρισης.
Σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης επισημαίνει: «Με καινοτόμα εργαλεία συνεχίζουμε να μεριμνούμε για την εξυπηρέτηση των πολιτών έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητα την προστασία της ζωής τους».