«Πράσινο φως» έλαβε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο διαγωνισμός που αφορά τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα είναι σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται μετά τη σχετική έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ, ενώ η σύμπραξη θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή, όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ, εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον ιδιωτικό φορέα σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνει το Δημόσιο.
Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια. Επόμενο βήμα, είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού στο αμέσως προσεχές διάστημα. «Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την πορεία υλοποίησης του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την ίδρυση του Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης» τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, και πρόσθεσε: «Επιλέγουμε να προχωρήσουμε με αυτό τον τρόπο, ο οποίος μας προσφέρει αυστηρό χρονικό ορίζοντα και κλίμακα κόστους σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, ενώ η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών».
«Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε επί μακρόν στο γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, που έλεγε ότι θα ξεκινούσε το μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είχε κάνει απολύτως τίποτε, ούτε σ’ αυτόν τον τομέα: στο φορέα λειτουργίας του. Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023, αλλάζοντας την εικόνα της πόλης, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φέρνοντας νέες θέσεις εργασίας. Στο τέλος του 2023, θα διαψεύσουμε στην πράξη τις δυνάμεις της ακινησίας» δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Τα στοιχεία για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκινά βορειοδυτικά από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό, και διασχίζοντας υπόγεια το κέντρο της, καταλήγει νοτιοανατολικά, περιλαμβάνοντας 18 σταθμούς συνολικά, στην κεντρική γραμμή μήκους 9,6 χλμ. και στην επέκταση προς Καλαμαριά μήκους 4,6 χλμ..
Σημειώνεται ότι περίπου 360.000 επιβάτες αναμένεται να χρησιμοποιούν το δίκτυο σε καθημερινή βάση, όταν θα λειτουργεί με τη μεγίστη χωρητικότητα. Ήδη έχουν παραληφθεί και εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια 18 υπερσύγχρονοι, driverless, συρμοί, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την προμήθεια 15 επιπλέον συρμών.
Σχετικά με την πορεία του έργου, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%.