Κοινό υπόμνημα διαμαρτυρίας αναφορικά με την αύξηση κατά 40% του κόστους των διοδίων στα Μάλγαρα που συνυπογράφουν ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μ. Ζορπίδης, και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας, Ηλ. Χατζηχριστοδούλου, έστειλαν στο αρμόδιο υπουργείο, σε βουλευτές και φορείς.
Όπως σημειώνεται στο σχετικό υπόμνημα η αύξηση αυτή αποτελεί καίριο πλήγμα στην οικονομία της Θεσσαλονίκης και της Πιερίας καθότι έχει επηρεαστεί η καθημερινότητα χιλιάδων επαγγελματιών και κατοίκων των δύο περιοχών που χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο και θα αυξήσει το κόστους προϊόντων και υπηρεσιών.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μετά και την τελευταία αύξηση στα Μάλγαρα για ένα απλό Ι.Χ. αυτοκίνητο το κόστος της μετακίνησης από Θεσσαλονίκη για Αθήνα ανέρχεται σε 41,20 ευρώ με επιστροφή, καθώς οφείλει να πληρώσει [ 2,80 (Μάλγαρα) + 2,90 (Λεπτοκαρυά) + 2,20 (Πυργετός) +1,00 (Μακρυχώρι) + 2,80 (Μοσχοχώρι) + 2,40 (Πελασγία) + 2,25 (Τραγάνα) +2,35 (Θήβα) + 1,90 (Αφίδνες) ].
Η αύξηση όπως σημειώνεται πρόκειται να επηρεάσει τον κλάδο των μεταφορών στις ευρύτερες περιοχές Θεσσαλονίκης και Κατερίνης και να οδηγήσει σε αύξηση της τελικής τιμής των προϊόντων και γενικά το επαγγελματικό ταξίδι προς την Αθήνα είτε είναι φορτηγό είτε τουριστικό λεωφορείο γίνεται μεν πιο γρήγορο αλλά πανάκριβο.
Επίσης, θα έχει μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο στο αμφίδρομο τουριστικό ρεύμα (τουρισμός πόλης από τη μια και καλοκαιρινός ή χειμερινός τουρισμός από την άλλη) ξεκινώντας από παραλιακά μαγαζιά, εστιατόρια, καφετέριες καταλύματα κ.ο.κ. και θα έχει και περιβαλλοντικές συνέπειες καθώς θα εντείνει τους κινδύνους οδικής ασφάλειας σε δρόμους όπως η επαρχιακή διαδρομή Χαλάστρα – Κύμινα – Μάλγαρα και Παλαιά Εθνική Οδός Κατερίνης – Θεσσαλονίκης προς την καρδιά του Αιγινίου προκειμένου να αποφευχθεί η καταβολή διοδίων.
Τα επιμελητήρια προτείνουν:
1. Να επανέλθει το κόστος στα διόδια Μαλγάρων στο προηγούμενο καθεστώς των 2,00 ευρώ έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, των σηράγγων Τ1, Τ2 & Τ3 καθώς και των [προβλεπόμενων Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) καθώς είναι προφανής η άμεση σύνδεση της αύξησης του κόστους με την δράση της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.
2. Να πραγματοποιηθεί πριν την όποια καταβολή τελών η κατασκευή από το κράτος των παράπλευρων δρόμων για να υπάρχει ελεύθερη εναλλακτική διέλευση για όποιον δεν επιθυμεί τη χρήση των υπηρεσιών της κύριας οδικής αρτηρίας.