Οι νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους και έχουν επηρεάσει όλους τους τομείς δραστηριότητας, από τον τρόπο εργασίας, εκπαίδευσης, επικοινωνίας.
Στο νέο δύσκολο αυτό περιβάλλον το Επιμελητήριο Κυκλάδων ανταποκρίθηκε με άμεσα και γρήγορα αντανακλαστικά αξιοποιώντας στο έπακρο την ήδη υπάρχουσα υποδομή του, την οποία εκσυγχρόνισε με νέα εργαλεία.
Η απομακρυσμένη εργασία, που την τελευταία χρονιά έγινε κανόνας σχεδόν σε όλους τους χώρους, δεν ήταν κάτι νέο για το Επιμελητήριο Κυκλάδων καθώς η δυνατότητα είχε προβλεφθεί πολύ πριν γίνει απαραίτητη. Η εκπαίδευση των υπαλλήλων είχε ήδη διαμορφωθεί και η προσαρμογή τους σε αυτόν τον τομέα ήταν άμεση και επέφερε βέλτιστα αποτελέσματα. Σε συνδυασμό με δυνατότητες όπως προώθηση κλήσεων στα κινητά των εργαζομένων (από και προς την υπηρεσία) με χρήση καινοτόμων εφαρμογών για αποφυγή επιπλέον χρεώσεων, δυνατότητα διαχείρισης ψηφιακών εγγράφων μέσω ψηφιακών και φυσικών εργαλείων και άμεση ανταπόκριση στα προβλήματα και τις απαιτήσεις των μελών, η υπηρεσία συνέχισε απρόσκοπτα τη λειτουργία της εξυπηρετώντας άμεσα όλα τα μέλη σε όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Συνολικά η φυσική παρουσία αποφεύχθηκε στο βαθμό που οι ανάγκες απαιτούσαν κάθε φορά και σύμφωνα με τις κρατικές οδηγίες, με την ψηφιακή παρουσία του Επιμελητηρίου Κυκλάδων να έχει ποσοστό uptime (χρόνος λειτουργίας) σε όλη τη διάρκεια της καραντίνας 99,99%!
Συνυπολογίζοντας την ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας, καταφέραμε να λειτουργούμε ως μία ενιαία επιχειρησιακή μονάδα εξυπηρετώντας χωρίς καμία διάκριση όλα τα μέλη και στα 24 νησιά. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών δόθηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα στα μέλη του Επιμελητηρίου Κυκλάδων και από τα μικρότερα και πιο απομακρυσμένα νησιά να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ψηφιακές υπηρεσίες του Επιμελητηρίου, όπως διοικητικές πράξεις, ενημερωτικές εκδηλώσεις και εκπαιδευτικά σεμινάρια, δίνοντάς τους φωνή και την ευκαιρία να έχουν ενεργό συμμετοχή.
Ας αφήσουμε όμως τους αριθμούς να μιλήσουν από μόνοι τους!
Tα εισερχόμενα και εξερχόμενα e-mail έφτασαν τα 4,2 εκατομμύρια με τα 569.328 από αυτά να είναι προς εξωτερικούς παραλήπτες, ανεβάζοντας την κίνηση του διαδικτύου στα 28.000 gigabyte, ενώ η καταγραφή των εισερχόμενων κλήσεων που δέχτηκαν τα τηλεφωνικά μας κέντρα έφτασε τις 66.328.
Οι διοικητικές πράξεις που εξυπηρετήθηκαν το διάστημα αυτό ήταν 6600 πιστοποιητικά και αντίγραφα ΓΕΜΗ, 2000 μεταβολές ΓΕΜΗ, 839 εγγραφές νέων επιχειρήσεων.
Τηρώντας όλους τους απαραίτητους κανόνες ασφάλειας που επέβαλαν οι νέες συνθήκες, το Επιμελητήριο Κυκλάδων πραγματοποίησε περισσότερες από 173 εκδηλώσεις ψηφιακά (εκπαιδευτικά σεμινάρια, ημερίδες, τηλεδιασκέψεις) διάρκειας 22.200 λεπτών και με 14.700 συμμετέχοντες. Όλες οι παραπάνω εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν μέσω της σύγχρονης πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης που διαθέτει το Επιμελητήριο Κυκλάδων και παρέχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης σύνδεσης 1000 σημείων από οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις τα σημεία ταυτόχρονης σύνδεσης ξεπερνούσαν τα 1000, με αποτέλεσμα το διαδίκτυο που καταλαμβάναμε όλοι οι συνδεδεμένοι τη δεδομένη χρονική στιγμή να ξεπερνά το 2% της πανελλαδικής κίνησης διαδικτύου διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα της σύνδεσης σε ποσοστό 98,27%!
Στο ιδιαίτερα νευραλγικό κομμάτι της εκπαίδευσης και κατάρτισης που προσφέρει το Επιμελητήριο Κυκλάδων στα μέλη του, 37 προγράμματα συνολικής διάρκειας 308 ωρών πραγματοποιήθηκαν σε διάστημα 130 ημερών παρέχοντας σε 7000 συμμετέχοντες τόσο την απαραίτητη ενημέρωση για τα νέα πρωτόκολλα και τους κανόνες επαναλειτουργίας των επιχειρήσεων, όσο και την υποχρεωτική εκπαίδευση σε θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας Τροφίμων (ΕΦΕΤ) και Τεχνικών Ασφαλείας. Τα παραπάνω στατιστικά αφορούν και τη γενικότερη εκπαίδευση πάνω στις νέες μεθόδους και τα σύγχρονα εργαλεία για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των επιχειρήσεών τους σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και εγκεκριμένους φορείς καθώς και τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα με τέσσερα θεματικά σεμινάρια σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με ανταπόκριση από επιχειρηματίες, εργαζόμενους, αγρότες και από τη φοιτητική κοινότητα πανελλαδικά.
Τέλος, αξίζει ιδιαίτερα να αναφέρουμε ότι το portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων e-kyklades.gr έχει αναδειχθεί και φέτος ως ένα πολύτιμο εργαλείο για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων αφού έχει ήδη δεχθεί περισσότερες από 400.000 επισκέψεις από 170 χώρες σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 42% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Ειδικά τον Ιούνιο η ημερήσια επισκεψιμότητα κινείται σταθερά πάνω από τις 7500.Περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες και τις δράσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο e-kyklades.gr