Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να φέρει στην πόλη περισσότερα κρουαζιερόπλοια, ιδίως μετά το 2012, μέσω της δημιουργίας κοινού μηχανισμού, που συγκροτείται για αυτόν τον σκοπό, με το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο (ΕΒΕΘ) και τον Εμπορικό Σύλλογο (ΕΣΘ).

Μάλιστα, ο ΕΣΘ ετοιμάζεται να δημιουργήσει ηλεκτρονική εκπτωτική κάρτα για αγορές στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης, ειδικά για τους τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων!

Βάσει διεθνών μελετών, κάθε επιβάτης κρουαζιερόπλοιου ξοδεύει κατά μέσο όρο 80-100 ευρώ ημερησίως, στις πόλεις όπου «δένει» το πλοίο, διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για την τοπική οικονομία, αν ληφθεί υπόψη ότι κάθε κρουαζιερόπλοιο μεταφέρει χιλιάδες επιβάτες.

Στόχος των δρομολογούμενων παρεμβάσεων, από πλευράς ΟΛΘ, είναι να μπορούν να «πιάνουν» ταυτόχρονα στη Θεσσαλονίκη δύο κρουαζιερόπλοια, ένα μεγάλο, 3.500-4.000 επιβατών και ένα μεσαίο, χωρητικότητας 2.000-2.500 ατόμων, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, στη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του συμβουλίου ανάπτυξης του λιμανιού, με θέμα και την ενίσχυση της κρουαζιέρας.

Ήδη ο ΟΛΘ έχει μηδενίσει τα τέλη ελλιμενισμού, προκειμένου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να γίνει ελκυστικό και ανταγωνιστικό για τα κρουαζιερόπλοια, που «κυκλοφορούν» στη Μεσόγειο, η οποία εξελίσσεται σε βασικό προορισμό για τον τουρισμό με πλοία-μεγαθήρια, μετά και την πρόσφατη οικολογική καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού.

Πάντως, ο κ.Αγγελούδης παρατήρησε ότι, ενώ αρχικά πολλοί φορείς υποδέχτηκαν ενθουσιωδώς την ιδέα συγκρότησης ενός κοινού μηχανισμού για την προώθηση της κρουαζιέρας, στην πορεία μόνο το ΕΒΕΘ και ο ΕΣΘ ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τη μετουσίωσή της σε πράξη.

Οι δράσεις που δρομολογούνται για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως προορισμού κρουαζιερόπλοιων εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς πιο συστηματικά εντός διετίας.

Η εκπτωτική κάρτα… κρουαζιερόπλοιου

Στη διάρκεια της συνεδρίασης, ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Κώστας Χαντζαρίδης, ανακοίνωσε ότι ο Εμπορικός Σύλλογος ετοιμάζει ειδική εκπτωτική κάρτα για τους τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, όταν ο τουρίστας θα κατεβαίνει από το πλοίο για να περιηγηθεί στην πόλη, θα λαμβάνει στο κινητό του ένα μήνυμα που θα τον ενημερώνει ποια καταστήματα προσφέρουν εκπτώσεις, αλλά και… πόσα μέτρα απέχουν από το σημείο όπου θα βρίσκεται κάθε φορά!

Θα πρόκειται ουσιαστικά για μια κάρτα εκπτώσεων με κλειδωμένο «barcode», ώστε να μπορούν να τη χρησιμοποιούν μόνο οι επιβάτες.

Ακόμη, οι τουρίστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν για την περιήγησή τους στη Θεσσαλονίκη και ειδικά διώροφα λεωφορεία, που μέχρι τέλους 2010 εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμα για ξεναγήσεις στην πόλη.