Μπορεί τα μεγάλα δισκοπωλεία να κλείνουν το ένα μετά το άλλο, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, όμως, σε πείσμα των καιρών, τα μικρά αντέχουν. Κάποιοι τολμηροί μάλιστα ανοίγουν άλλα, καινούρια.
Κρυμμένα συνήθως σε στενά του κέντρου της Αθήνας, αλλά και σε άλλες περιοχές της Αττικής, τα μικρά δισκοπωλεία εξειδικεύονται στο να πωλούν κυρίως παλιούς δίσκους βινυλίου, αλλά και συγκεκριμένα είδη μουσικής.
Indie, metal, punk, garage, hardcore, progressive, folk, jazz, dance, ποπ, νέα και παλιά αυθεντικά για geeks και για συλλέκτες, έχουν μια καλή πρόταση για κάθε μουσικόφιλο, κουβαλώντας μέσα τους τη μουσική ολόκληρων δεκαετιών.
Πελάτες τους, συλλέκτες δίσκων, τουρίστες, άνθρωποι φανατικοί μ’ ένα είδος μουσικής που ψάχνουν το… διαφορετικό.
Η κρίση κάνει τους δίσκους βινυλίου να φαντάζουν πολυτέλεια, όχι τόσο λόγω κόστους, αλλά επειδή δεν αποτελούν είδος πρώτης ανάγκης.
Μπαίνοντας σε τέτοια καταστήματα μπορεί κάποιος να παρατηρήσει ότι ένα μεγάλο μέρος αποτελείται από δίσκους διαφορετικών ειδών μουσικής, διαφορετικών εκδόσεων με πρωτότυπα εξώφυλλα, είτε πιο απλά είτε 3d.
Υπεύθυνος καταστήματος με δίσκους βινυλίου, ο Δημήτρης Ψυχογιός έκανε το χόμπι του επάγγελμα, συλλέγοντας δίσκους από νεαρή ηλικία. «Αγαπώ αυτό που κάνω. Εξάλλου, δε μπορώ να ακούσω μουσική από cd παρά μόνο από πικ απ. Τα cd χάνουν την ποιότητα της μουσικής. Χάνεται η μαγεία» λέει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο Δημήτρης Ψυχογιός μαζί με τον ιδιοκτήτη ταξιδεύουν διαρκώς για να αποκτήσουν δίσκους αυθεντικούς σε καλή κατάσταση. Οι τιμές εξαρτώνται όχι μόνον από τις εκδόσεις και την κατάσταση, αλλά και από την εμπορικότητα της μουσικής που κομίζουν.
«Ο τζίρος έχει μειωθεί σήμερα, αλλά όχι όσο η κίνηση», λέει και προσθέτει πως «η αγορά έχει αλλάξει, ο κόσμος έχει σταματήσει να αγοράζει, αλλά το είδος μας συντηρείται από σταθερούς πελάτες. Οι τουρίστες αποτελούν μεγάλο μέρος της πελατείας μας κι αυτό είναι λογικό αφού σε χώρες του εξωτερικού είναι διαφορετικά. Υπάρχει άλλη παιδεία, αφού από μικρή ηλικία, οι άνθρωποι έρχονται σε επαφή με δίσκους βινυλίου, αλλά και οι εταιρείες στο εξωτερικού προωθούν περισσότερο το συγκεκριμένο είδος. Αντίθετα, η νέα γενιά της Ελλάδας, έχει πλήρη άγνοια για την ύπαρξη και τα οφέλη του ακούσματος της μουσικής από πικ απ».
Ένας ακόμη καταστηματάρχης δίσκων βινυλίου, ο κ. Χρήστος, υποστηρίζει αντιθέτως ότι υπάρχει αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα, αφού το προϊόν αποτελεί μόδα. Οι νέοι φαίνεται να ακολουθούν την τάση και να στηρίζουν με αυτόν τον τρόπο το είδος. Παρόλα αυτά, το κατάστημά του εξακολουθεί να συντηρείται όχι αποκλειστικά από τους δίσκους βινυλίου, αλλά και από την πώληση cd.