Συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΝΕΛ, Γιάννη Αβραντίνη, αναμένεται να έχει το πρωί της Δευτέρας ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, προκειμένου να δοθεί λύση στην κάλυψη της γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα -Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο-Ικαρία, που παραμένει ακάλυπτη επί μία εβδομάδα.
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ), με ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι το πρόβλημα προέκυψε καθώς το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Θεόφιλος» που εκτελεί τη συγκεκριμένη γραμμή, δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει τις εργασίες της ετήσιας επιθεώρησής του και ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός καθυστέρησης έγκρισης τριετούς παράτασης στην εταιρεία για το συγκεκριμένο δρομολόγιο από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο οποίο προΐστατο ο πρώην γενικός γραμματέας Αιγαίου Γιάννης Σπιλάνης και παρά την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής.
Όπως αναφέρει η ΝΕΛ, τελικά η έγκριση ύστερα από αίτημα 5 μηνών, εδόθη στην εταιρεία στις 02/06.
Η ΝΕΛ αναφέρει, επίσης, ότι ενώ ήταν σε συμφωνία με ενδιαφερόμενη εταιρεία για την προσωρινή κάλυψη της γραμμής, αυτή υπαναχώρησε και υπέβαλε νέο αίτημα στο υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου η κάλυψη να γίνει από πλοία της, με τροποποίηση των δρομολογίων.
Συγκεκριμένα προτείνει για την ερχόμενη εβδομάδα, από αύριο, Σάββατο 29/06, έως την Παρασκευή 05/07, το δρομολόγιο του πλοίου «Θεόφιλος» να εκτελεστεί από το πλοίο «Ταξιάρχης» και το δρομολόγιο στη γραμμή Λαύριο- Άγιο Ευστράτιο Λήμνο- Καβάλα, που πραγματοποιείται από το «Ταξιάρχης», να εκτελεστεί από το επιβατηγό οχηματαγωγό AQUA MARIA. Αναφέρει ακόμα ότι από αύριο, Σάββατο 29/06, έως και την Πέμπτη 04/07 οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν σε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια που δεν θα εκτελεστούν να εξυπηρετηθούν με μέριμνα της εταιρείας.
Παράλληλα, η ΝΕΛ διευκρινίζει ότι περιμένει από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου να εγκρίνει τα συγκεκριμένα δρομολόγια, προκειμένου να μην παραμένει ακάλυπτη η γραμμή της βόρειας Ελλάδας.
O διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, σε επικοινωνία με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι σε καμία περίπτωση η εταιρεία δεν έχει δηλώσει αδυναμία κάλυψης της συγκεκριμένης γραμμής και ότι οι συμβάσεις που υπάρχουν, θα πρέπει να εκτελούνται και από τις δύο πλευρές (σ.σ. προσαρμογή κρατικού ναυλολογίου όπως ορίζει ο νόμος και καταβολή των εκπτώσεων και του ΦΠΑ που οφείλονται στην εταιρεία).
Σύμφωνα με στελέχη της NEL, στην εταιρεία οφείλονται ποσά από το δημόσιο που ξεπερνάνε τα 20 εκατ. ευρώ.