Τη θέση που της αρμόζει στο νέο σιδηροδρομικό χάρτη επιθυμεί να κατακτήσει η Θεσσαλονίκη και στο πλαίσιο αυτό αρχίζει συνεργασίες με άλλες δέκα πόλεις της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο στόχος είναι να ξεφύγει από τη σιδηροδρομική «απομόνωση» στην οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με τον δήμαρχο, Γιάννη Μπουτάρη, η επιδίωξη είναι να επιστρέψει το τρένο στην καθημερινότητα των πολιτών.
«Η Θεσσαλονίκη είναι παντελώς απομονωμένη από την Ευρώπη και τις γειτονικές χώρες και στερημένη από προαστιακό σιδηρόδρομο», δήλωσε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή το 2ο ευρωπαϊκό συνέδριο του έργου RAIL4SEE «Ανάπτυξη των πόλεων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ως σιδηροδρομικών κόμβων μεταφοράς», που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο.
Ο δήμαρχος περιέγραψε την εικόνα της κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα η Θεσσαλονίκη και ζήτησε την γρήγορη και άνετη σιδηροδρομική σύνδεσή της τουλάχιστον με τις κοντινές πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας ώστε να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι κυρίως και γενικότερα οι πολίτες.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη, τις τελευταίες δεκαετίες χάθηκε η δυνατότητα των πολιτών της Βόρειας Ελλάδας να μπουν σε ένα τρένο και να ταξιδέψουν σε γειτονικές χώρες. «Η απουσία αυτού του οράματος στοίχισε όχι μόνο στον ΟΣΕ, αλλά στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Η εποχή της αδιαφορίας έληξε όμως από αυτή τη διοίκηση γιατί θέλουμε το τρένο να ξαναμπεί στην καθημερινότητα» είπε, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.
Ο διευθυντής ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, καθηγητής, Γεώργιος Γιαννόπουλος, υποστήριξε πως θα μελετηθούν νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις που θα αφορούν τις περιοχές Εύοσμο, Κορδελιό έως τον ΟΛΘ αλλά και σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σόφιας. «Το τρένο για τη Θεσσαλονίκη χάθηκε τις δεκαετίες του ’90 και 2000. Δεν έγιναν επενδύσεις και πλέον με την οικονομική κρίση δύσκολα θα γίνουν», είπε.
Στα περίπου 400 δρομολόγια επιβατικά και εμπορικά που εκτελεί καθημερινά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με 900 υπαλλήλους, και ένα δίκτυο 2.500 χιλιομέτρων στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο ειδικός σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Νίκος Αθανασόπουλος. «Η Θεσσαλονίκη είναι μια σημαντική σιδηροδρομική πόλη για εμάς και μπορεί να καλύψει περιοχές όπως το λιμάνι, η Μακεδονία και παραέξω η Σόφια, τα Σκόπια, η Κωνσταντινούπολη».
Στο πρόγραμμα που προωθείται συνεργάζονται 11 πόλεις της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Μπολόνια, Βενετία, Τεργέστη, Λουμπλιάνα, Βιέννη, Μπρατισλάβα, Βουδαπέστη, Θεσσαλονίκη, Σόφια, Ζάγκρεμπ και Βουκουρέστι) με στόχο την οργάνωση ενός δικτύου βασικών κόμβων επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην περιοχή.
Το συνέδριο διοργάνωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ).