Οι Έλληνες είναι οι πιο απαισιόδοξοι σε όλο τον κόσμο σύμφωνα με την έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της εταιρείας μετρήσεων Nielsen.
H έρευνα αποδίδει το γεγονός στην ύφεση, η οποία πλήττει την ελληνική οικονομία σε συνδυασμό με την εκτίναξη των ποσοστών ανεργίας.
Εννέα στους δέκα έλληνες θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση ενώ εξίσου μεγάλο είναι το ποσοστό των Ελλήνων που πιστεύουν ότι η κρίση θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα.
Με αυτά τα δεδομένα, και καθώς η ανεργία βρίσκεται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, η εξασφάλιση μιας θέσης εργασίας αποτελεί για το 44% των Ελλήνων το μεγαλύτερο πρόβλημα που αναζητά λύση.
Επιπλέον 4 στους 10 έλληνες δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα γεγονός που τους κάνει να μην μπορούν να καλύψουν βασικές καθημερινές ανάγκες τους.
Μάλιστα το 92% των νοικοκυριών αναγκάστηκε να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης με το 67% των καταναλωτών να έχουν στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα και με την μεγάλη πλειοψηφία -8 στους 10- να έχει μειώσει τις δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού.
Σύμφωνα με την έρευνα της Νielsen, 66% των ελλήνων καταναλωτών έχουν επίσης μειώσει τις αγορές τους σε προϊόντα ένδυσης και υπόδησης, το 64% έχουν μειώσει τις παραγγελίες φαγητού (ντελίβερι), ενώ το 54% έχει περιορίσει την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και το 47% τις μετακινήσεις του με το αυτοκίνητο.
Οκτώ ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται στις 10 πιο απαισιόδοξες ενώ μόλις μια η Νορβηγία στις 10 πιο αισιόδοξες.
Συγκεκριμένα, η Ινδία βρίσκεται στην πρώτη θέση της με 121 μονάδες και ακολουθούν οι Φιλιππίνες και οι Ινδονησία με 119 και 117 μονάδες.
Στην άλλη πλευρά, εκτός από την Ελλάδα που είναι η πλέον απαισιόδοξη χώρα, σε εξίσου χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η Ουγγαρία (37 μονάδες), η Νότια Κορέα (38), η Πορτογαλία (38) και η Ιταλία (39).
Η Παγκόσμια Έρευνα για τη Μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης διεξήχθη από τις 10 έως και τις 27 Νοεμβρίου 2012 σε 58 διαφορετικές χώρες με την συμμετοχή περισσότερων από 29.000 καταναλωτών.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης αποτυπώνει την γνώμη των καταναλωτών για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση, τις ανησυχίες τους αλλά και τις προθέσεις τους για το μέλλον.