Παρουσία δημόσιου λειτουργού θα συμπληρώνεται από τον πολίτη η αίτηση που θα πιστοποιεί ότι η τράπεζα δεν έκανε δεκτό το αίτημά του για ένταξη στο πρόγραμμα εξωδικαστικού συμβιβασμού στο πλαίσιο των ρυθμίσεων του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
Αυτή είναι η λύση που προτείνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή για να αποφεύγουν οι πολίτες τα έξοδα και την ταλαιπωρία σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν την απροθυμία της τράπεζας να κάνει δεκτή την αίτηση.
Σε συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή, Δ. Σπυράκος με τη συμμετοχή οργανώσεων των καταναλωτών και εκπροσώπων των τραπεζών με αφορμή τις καταγγελίες που υπάρχουν ότι οι τράπεζες δεν δέχονται αιτήσεις πελατών τους για ένταξη στον εξωδικαστικό συμβιβασμό, επισημάνθηκε από όλες τις πλευρές ότι τέτοιες συμπεριφορές εκλείπουν όσο περνάει ο καιρός αλλά εντούτοις υπάρχουν ακόμα κάποιες δυσλειτουργίες.
Πάντως για να μην υποχρεώνεται ο πολίτης στην κατάθεση εξωδίκου για να πιστοποιήσει ότι η τράπεζα αρνείται να κάνει δεκτό το αίτημά του για ένταξη στο πρόγραμμα, αυτό που σχεδιάζεται από τη γενική γραμματεία είναι η συνεργασία με τις νομαρχίες.