Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα στα οποία θα διπλασιαστούν οι ώρες διδασκαλίας, συνυπολογισμός του βαθμού της Β’ και της Γ’ λυκείου, «εμπλοκή» των πανεπιστημίων στην επιλογή των μαθημάτων και περικοπή της ύλης, είναι οι 4 βασικές αλλαγές που θα ισχύσουν από το 2013 στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας προχωράει και σε μία άμεση αλλαγή που θα ισχύσει, πιθανότατα, από τις ερχόμενες πανελλαδικές, καθώς οι υποψήφιοι θα καταθέτουν τα μηχανογραφικά δελτία από τον Μάρτιο, δηλαδή πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις και προφανώς αφού έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων σε κάθε σχολή.
Το υπουργείο επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός των εξετάσεων, ενώ οι επιλογές των υποψηφίων ενδεχομένως να παίξουν ρόλο και στην αναδιάρθρωση στον «χάρτη» της ανώτατης εκπαίδευσης, αφού ήδη μελετώνται συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων που παραμένουν στα αζήτητα.
Επισημαίνεται ότι μέχρι σήμερα οι υποψήφιοι κατέθεταν το μηχανογραφικό μετά τις εξετάσεις και αφού είχαν γνωστοποιηθεί οι βαθμολογίες τους.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες, η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, ανέφερε ότι από του χρόνου θα υπάρχει ένα καινούργιο πρόγραμμα για τους μαθητές της Α’ λυκείου οι οποίοι στη συνέχεια θα φοιτήσουν σε μία Β’ και Γ’ λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα. Όπως έγινε γνωστό:
Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στις πανελλαδικές σε 4 μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο.
Θα υπάρχουν λίγα μαθήματα επιλογής στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες.
Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, αφού θα υπάρχουν εσωτερικές εξετάσεις στα σχολεία.
Ο βαθμός στη Β’ και τη Γ’ τάξη θα συνδέεται με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Τα πανεπιστήμια θα ορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή των υποψηφίων.
Η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε πως τον Οκτώβριο θα συζητηθούν οι αλλαγές στα πανεπιστήμια και στα τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας. Σε αυτές τις αλλαγές θα κυριαρχήσει -όπως όλα δείχνουν- ο «Καλλικράτης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ», δηλαδή ποια τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ θα πρέπει να κλείσουν, να συγχωνευθούν ή να αλλάξουν γνωστικό αντικείμενο.
Δεν αποκλείεται, μάλιστα, στις συζητήσεις που θα διεξαχθούν μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων να τεθεί και το θέμα της ελεύθερης πρόσβασης σε ορισμένα τμήματα τα οποία θα έχουν κενές θέσεις. Αυτό είχε προταθεί πριν από λίγο καιρό από πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ, στο πλαίσιο της επαναπροκήρυξης των θέσεων που μένουν κενές. Άλλωστε και η ίδια η υπ. Παιδείας είχε δηλώσει την ημέρα ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής ότι «διαμορφώνονται συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης για ορισμένα τμήματα».
Πηγή: ΕΘΝΟΣ