Συγκοινωνιακή απομόνωση αντιμετωπίζουν από χθες όλος ο δήμος Βόλβης και περίπου ο μισός δήμος Λαγκαδά, καθώς τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σταμάτησαν επ’ αόριστον τα δρομολόγιά τους. Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης εκτελεί πλέον μόνο τα μαθητικά δρομολόγια και τα δρομολόγια στη γραμμή της Αθήνας.

Οι κάτοικοι της Ασπροβάλτας, του Ζαγκλιβερίου, του Σοχού, της Αρέθουσας, της Όσσας, του Βερτίσκου μαζί με τα χωριά που βρίσκονται γύρω τους «πληρώνουν τη νύφη» πρώτοι απ’ όλους, αφού τόσο το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όσο και ο ΟΑΣΘ δηλώνουν… στεγνοί από καύσιμα και από ρευστό, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος».

3.500 επιβάτες

«Με τις γραμμές οι οποίες διακόπηκαν επ’ αόριστον μετακινούνταν σε ημερήσια βάση περίπου 3.500 επιβάτες. Για να εκτελεστούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια, τα λεωφορεία μας διένυαν ημερησίως 5.000 χιλιόμετρα, έκαιγαν 3.000 λίτρα πετρέλαιο και εισέπρατταν 2.000 ευρώ», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μαργαριτόπουλος.

Οι γραμμές που κόπηκαν είναι πέντε: 1) Θεσσαλονίκη – Ασπροβάλτα, 2) Λαγκαδάς – Ασπροβάλτα, 3) Θεσσαλονίκη – Ζαγκλιβέρι, 4) Λαγκαδάς – Σοχός – Αρέθουσα και 5) Λαγκαδάς – Οσσα – Βερτίσκος.

Με τις πέντε αυτές γραμμές εκτελούνταν καθημερινά 28 δρομολόγια, ενώ το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, πριν τις διακόψει, είχε προχωρήσει από την περασμένη Παρασκευή σε σημαντική μείωσή τους. Ετσι, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, στις συγκεκριμένες γραμμές εκτελέστηκαν δέκα δρομολόγια ημερησίως.

Απομόνωση

«Όλος ο δήμος είναι από χτες… στην απομόνωση, αφού έμεινε χωρίς συγκοινωνία. Περίπου 26.000 κάτοικοι σε 38 χωριά έμειναν εκτός συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης», αναφέρει ο δήμαρχος Βόβλης, Δημήτρης Γαλαμάτης. Ο συγκεκριμένος δήμος εξυπηρετείται αποκλειστικά από το ΚΤΕΛ, αφού δεν υπάρχει σύνδεση με τον ΟΑΣΘ.

«Τα ΚΤΕΛ έχουν στην περιοχή σταθερούς, καθημερινούς επιβάτες, οι οποίοι μετακινούνται τόσο εσωτερικά, στο δήμο, όσο και για να μεταβούν στη Θεσσαλονίκη, για διάφορους λόγους: υπηρεσίες, μόρφωση, υγεία, ψυχαγωγία κ.λπ. Μετακινήσεις με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, όμως, πραγματοποιούν και λιγότερο σταθεροί επιβάτες. Από την ακινητοποίηση των λεωφορείων πλήττονται όλοι», υπογραμμίζει ο κ. Γαλαμάτης.

Καταλήγοντας, ο δήμαρχος Βόλβης επισημαίνει ότι σήμερα η διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης κλήθηκε να συμμετάσχει σε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο, το οποίο συγκαλείται για το θέμα. «Καλέσαμε τη διοίκηση του ΚΤΕΛ, για να συζητήσουμε το πρόβλημα, ώστε να ενημερωθούμε αναλυτικά και να διεκδικήσουμε λύσεις», επισημαίνει ο κ. Γαλαμάτης.

Με ΙΧ

«Περίπου ο μισός δήμος δε διαθέτει από χτες συγκοινωνία. Την ίδια ώρα, φοβόμαστε ότι από το ερχόμενο Σάββατο θα μείνει χωρίς συγκοινωνία και ο υπόλοιπος, αφού ο ΟΑΣΘ μας ενημέρωσε ότι θα σταματήσει και αυτός να δρομολογεί τα λεωφορεία του», δηλώνει ο αντιδήμαρχος Λαγκαδά, Στέλιος Σισκούδης.

Όπως εξηγεί, χωρίς συγκοινωνία έμειναν τρεις από τις επτά δημοτικές ενότητες Λαγκαδά, οι οποίες περιλαμβάνουν 14 χωριά όπου ζουν περισσότεροι από 8.000 κάτοικοι. «Το πρόβλημα είναι σημαντικό. Υπάρχει κόσμος που χρησιμοποιεί το ΚΤΕΛ καθημερινά για να πάει στη δουλειά του. Ο κόσμος αυτός βρέθηκε από τη μια στιγμή στην άλλη ξεκρέμαστος», καταλήγει ο κ. Σισκούδης.

1.000.000 ευρώ

Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τη διοίκησή του, έχει λαμβάνειν, μέχρι σήμερα, περίπου 1 εκατ. ευρώ. Αναλυτικότερα, περίπου 200.000 ευρώ του χρωστά ο ΟΑΣΘ, για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο, ως αποζημίωση για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά και τη μείωση του κομίστρου σε πέντε πρώην καποδιστριακούς δήμους.

Περίπου 300.000 ευρώ του οφείλουν επτά πρώην δήμοι του νομού για την εκτέλεση ενός προγράμματος της ΚΕΔΚΕ («Συνκοινωνία»), το 2009. Τέλος, άλλες 500.000 ευρώ οφείλονται στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για τη μεταφορά των μαθητών.

Λεωφορεία ΟΑΣΘ… τέλος από το Σάββατο

Στο μεταξύ ο ΟΑΣΘ, διά του προέδρου του, Χρήστου Στεφανίδη, επιμένει ότι, αν δεν μπουν χρήματα στα ταμεία του, τότε από το Σάββατο σταματά όλα τα δρομολόγια, αφού δε θα έχει πετρέλαιο για να μετακινήσει τα λεωφορεία του! Όπως επισημαίνει ο κ. Στεφανίδης, τα χρέη της Πολιτείας προς τον ΟΑΣΘ ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (περίπου 80), εκ των οποίων τα 5,5 εκατ., με βάση απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, έπρεπε να είχαν καταβληθεί μέχρι τις 31 του περασμένου Οκτωβρίου.

Χτες ο κ. Στεφανίδης είχε τηλεφωνικό ραντεβού με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, σε μια προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. Το ραντεβού, ωστόσο, δεν πραγματοποιήθηκε και πήρε αναβολή για σήμερα.

«Αν δοθούν τα 5,5 εκατ. ευρώ, μπορεί να μη λυθεί το πρόβλημα οριστικά, όμως έστω και προσωρινά τα λεωφορεία θα μπορούν να συνεχίσουν τα δρομολόγιά τους, αφού και οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν αλλά και οι πιστωτές», υπογραμμίζει ο κ. Στεφανίδης, ο οποίος δηλώνει ξεκάθαρα ότι, αν δε δοθούν χρήματα, τότε θα συγκαλέσει στο τέλος της εβδομάδας έκτακτο διοικητικό συμβούλιο, με θέμα τη διακοπή της κυκλοφορίας όλων των λεωφορείων.

Επισημαίνει, πάντως, ότι, ακόμη κι αν οι μέτοχοι αποφασίσουν τη συνέχιση της κυκλοφορίας των λεωφορείων χωρίς να έχουν δοθεί χρήματα, ακόμη κι αν οι πιστωτές δεχτούν να διαθέσουν καύσιμα επί πιστώσει, οι εργαζόμενοι έχουν δηλώσει ότι, αν δεν πληρωθούν, θα ακινητοποιήσουν τα λεωφορεία, προχωρώντας σε επίσχεση εργασίας.