Σε σύγκρουση έχει έρθει το Προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών με το με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και προσωπικά με τον υπουργό κ. Δημήτρη Ρέππα, για το θέμα του ΟΣΕ και των προωθούμενων αλλαγών που περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου για εξυγίανση του Οργανισμού.
«Υπουργό των διαρροών», αποκάλεσαν τον κ. Ρέππα οι συνδικαλιστές της ΠΟΣ, για το σχέδιο νόμου που προωθεί και σημείωσαν ότι ο υπουργός δεν μπορεί να εκφράσει την κοινωνία και ότι καταφεύγει σε επικοινωνιακά τεχνάσματα.
Παράλληλα χαρακτήρισαν το σχέδιο νόμου ως έκτρωμα και όπως υποστήριξαν έχει μοναδικό στόχο το ξεπούλημα των «φιλέτων» του ΟΣΕ και να οδηγήσει τους εργαζόμενους σε εργασιακό μεσαίωνα, καθώς καταργεί ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, καταστρέφοντας τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.
Μάλιστα κατά την ΠΟΣ το μνημόνιο επιβάλει μόνο λογιστικό διαχωρισμό του ΟΣΕ, ενώ η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει σε πλήρη ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.
Υποστήριξαν επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος από το έλλειμμα των 10 δις ευρώ που έχει ο Οργανισμός, οφείλεται στην χρηματοδότηση έργων από τον ίδιο τον ΟΣΕ.
Κατηγορηματικά αντίθετο εμφανίστηκε το προεδρείο της ΠΟΣ με το σύνολο του σχεδίου νόμου, όπως αυτό διέρρευσε στον Τύπο, δηλαδή με αύξηση εισιτηρίων, μείωση προσωπικού, μείωση μισθών, περικοπή δρομολογίων και εκποίηση περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού, το ύψος των οποίων ανέρχεται σε 7,5 δις ευρώ.
Αντίθετα πρότειναν να αλλάξει: το πλέγμα των δρομολογίων, η πύκνωση και όχι κατάργηση τους, να αυξηθεί ο έλεγχος της λαθρεπιβίβασης στον Προαστιακό, που ξεπερνά τα 300.000 ευρώ το χρόνο, να γίνουν προσλήψεις προσωπικού για να σταματήσουν υπερωρίες και να γίνει αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών.
Νωρίτερα μίλησε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος ο οποίος αναφέρθηκε στα πολλά και αποτυχημένα σχέδια εξυγίανσης του ΟΣΕ, κάλεσε την κυβέρνηση να ανοίξει εδώ και τώρα τα χαρτιά της για το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου, να σταματήσει το παιχνίδι των διαρροών, να διεξαγάγει δημόσιο και ειλικρινή διάλογο και να διασφαλιστεί τόσο ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας του ΟΣΕ, όσο και τα δικαιώματα των εργαζομένων, δηλαδή οι αμοιβές, οι εργασιακές σχέσεις, η ασφάλιση και οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.