Δημοσιεύθηκε σήμερα από το Γραφείο του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Θόδωρου Πάγκαλου, η – τακτική ανά 15ήμερο – 14η αναφορά της υλοποίησης του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης.
Σημειώνεται ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης παρακολουθεί την υλοποίηση του Προγράμματος με εντολή του πρωθυπουργού.
Όπως σημειώνεται στην αναφορά, οι δράσεις που ολοκληρώθηκαν μέχρι τις 14 Αυγούστου 2010 ήταν 73, ενώ στη νέα αναφορά της 1ης Σεπτεμβρίου 2010, οι ολοκληρωθείσες δράσεις ανέρχονται στις 79.
Οι δράσεις με καθυστέρηση ή ελλιπή στοιχεία στην αναφορά (Νο 13) της 14/8/2010 ήταν 2, ενώ στην αναφορά Νο 14 είναι 1.
Οι δράσεις που δεν έχουν ξεκινήσει ή υλοποιούνται εντός χρονοδιαγράμματος στην αναφορά της 14/8/2010 ήταν 38, ενώ στην αναφορά της 1/9/2010 είναι 33.
Σύμφωνα με την αναφορά Νο 14 του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης, σε υλοποίηση βρίσκονται οι εξής παρεμβάσεις:
1. Εισαγωγή αποτελεσματικών ελέγχων (checks and balances) κατά την παραγωγή και δημοσιοποίηση των δημοσιονομικών στατιστικών.
2. Δημιουργία Ενιαίας Αρχής Πληρωμών.
3. Καθιέρωση πληροφοριακού συστήματος (MIS) για την παρακολούθηση των δαπανών του κάθε υπουργείου.
4. Χρησιμοποίηση εξωτερικών ελεγκτών σε φορείς του δημοσίου για την υποστήριξη του έργου του Γενικού Λογιστηρίου.
5. Συγχώνευση ή/και κατάργηση οργανισμών του δημοσίου τομέα.
6. Επέκταση των πιλοτικών εφαρμογών του προϋπολογισμού προγραμμάτων σε όλη την κεντρική κυβέρνηση κατά τη διαδικασία κατάρτισης του Προϋπολογισμού 2011.
7. Σύστημα διαχείρισης, αποθήκευσης και διακίνησης υλικών εντός των νοσοκομείων.
8. Ολοκλήρωση μηχανογράφησης νοσοκομείων (Γ ΚΠΣ σε ΕΣΠΑ).
9. Σύσταση αντιμονοπωλιακής διεύθυνσης στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου.
10. Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου βάσει του οποίου λειτουργεί η Αρχή.
11. Ανταγωνισμού (π.χ. Ν.703/1977).
12. Δημιουργία «ΠράσινουΤαμείου».
13. Επικαιροποίηση περιφερειακών χωροταξικών σχεδίων.
14. Απελευθέρωση ενός αριθμού κλειστών επαγγελμάτων.
15. Δημιουργία ενός σύγχρονου ενοποιημένου δημόσιου συστήματος προμηθειών και προώθηση ηλεκτρονικών προμηθειών.
16. Δημιουργία του Ελληνικού Αναπτυξιακού Ταμείου.
17. Μέτρα προώθησης εξαγωγών.
18. Ανάπτυξη περιφερειακών και τοπικών Ενοποιημένων Σχεδίων για την Απασχόληση.
19. Σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης Αγροτικής Δραστηριότητας.
20. Δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για την ανασυγκρότηση του αγροτικού.
21. Συνδικαλισμού.
22. Νέο θεσμικό πλαίσιο για την πολιτικής διαχείριση της Αγροτικής γης.
23. Νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανασυγκρότηση των Αγροτικών Συνεταιρισμών.
24. Νέο θεσμικό πλαίσιο για την οργάνωση της παραγωγής και διακίνησης αγροτικών προϊόντων.
25. Δημιουργία σώματος Ενεργειακών Επιθεωρητών και σχετικού Μητρώου για τον έλεγχο κτιρίων και έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων, λεβήτων και συστημάτων κλιματισμού.
26. Εισαγωγή κανόνων διαφάνειας στην παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών.
27. Νέος Αναπτυξιακός Νόμος.
28. Νομοθετική πρωτοβουλία για την απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης και λειτουργίας επιχειρήσεων.
Δεν έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται οι:
1. Επέκταση κάλυψης του MIS για όλους τους οργανισμούς του δημοσίου.
2. Υιοθέτηση δημοσιονομικών κανόνων για την αποτελεσματική μεσοπρόθεσμη εκτέλεση του προϋπολογισμού.
3. Συγχώνευση των μηχανισμών είσπραξης φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Επίσης αναμένονται οι παρεμβάσεις για:
1. Χειρισμό της διαδικασίας επίλυσης φορολογικών διαφορών από μια κεντρική υπηρεσία.
2. Ελαχιστοποίηση των απευθείας επαφών φορολογούμενων με τις εφοριακές υπηρεσίες.
Τέλος στην αναφορά Νο 14 του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης δεν σημειώνεται η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η παρέμβαση που αφορά την αποτελεσματική εφαρμογή φόρου στα κέρδη κεφαλαίου όπως από βραχυπρόθεσμες και χρηματιστηριακές συναλλαγές και την Παρακολούθηση με σύστημα GPS τη διανομή καυσίμων με βυτιοφόρα φορτηγά.