Για το πρόβλημα επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας που προκλήθηκε την Κυριακή, έφταιγε η… αστοχία μιας τηλεφωνικής κάρτας. Για δύο ώρες τα αεροσκάφη απογειώνονταν και προσγειώνονταν με τη βοήθεια του εφεδρικούς συστήματος.
Λόγω της δυσλειτουργίας της κάρτας στο κέντρο Αθηνών, τα δύο εσωτερικά δίκτυα του συστήματος εμφανίζονταν μονίμως κατειλημμένα.
«Μια τέτοια βλάβη σε ένα κέντρο ανάλογης τεχνολογίας έχει σαν αποτέλεσμα την πτώση του συστήματος» αναφέρει το πόρισμα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Οι κατασκευαστές του υλικού δεν είχαν προβλέψει το ενδεχόμενο μιας τέτοιας βλάβης, η οποία εμφανίζεται για πρώτη φορά στα 15 χρόνια λειτουργίας του συστήματος.
Το περίεργο είναι ότι στην κάρτα δεν εντοπίστηκε συγκεκριμένη βλάβη. «Δε διαπιστώθηκε ουδεμία ειδική συνθήκη που θα μπορούσε να δικαιολογήσει την πρόκληση αυτού του προβλήματος» αναφέρει το κείμενο. Η ΥΠΑ τονίζει ότι το εναλλακτικό σύστημα επικοινωνιών τέθηκε αυτόματα σε λειτουργία «και σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε διακοπή επικοινωνίας των κέντρων ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας με τα αεροσκάφη και η ασφάλεια του εναερίου χώρου δεν διακυβεύτηκε στο ελάχιστον».
Ακόμα, επισημαίνει ότι τον φετινό Ιούλιο η ΥΠΑ ενέκρινε τις τεχνικές προδιαγραφές ενός νέου, σύγχρονου ψηφιακού συστήματος Επικοινωνιών Φωνής (VCS/RCS).
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππας ενέκρινε τον Αύγουστο τη χρηματοδότηση του νέου συστήματος με 8,5 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η έγκριση προωθείται τώρα στο Υπουργείο Οικονομίας για προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού εντός του 2010 και παράλληλα εξετάζεται η ένταξή του στο ΕΣΠΑ.