Στο ρόλο της, στη γκάμα των θεμάτων που καλύπτει, αλλά και την προσπάθεια που πρέπει να γίνει ώστε να γίνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες γνώστες των δικαιωμάτων τους αναφέρθηκε η Ευρωπαία διαμεσολαβήτρια Έμιλι Ο’ Ράιλι, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στα γραφεία της αντιπροσωπείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα.
Απαντώντας σε ερώτηση του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, η κ. Ο’ Ράιλι τόνισε ότι το γραφείο της δέχεται περίπου 2.000 καταγγελίες τον χρόνο, πολλές από τις οποίες, ωστόσο, επιστρέφονται στα κράτη-μέλη λόγω αναρμοδιότητας.
Οι υποθέσεις που εξετάζονται ξεπερνούν τις 300, ενώ από την Ελλάδα η Συνήγορος του Πολίτη της ΕΕ έχει δεχθεί καταγγελίες και ερωτήματα για μία ευρεία γκάμα θεμάτων, που ξεκινούν από τον μηχανισμό έκτακτης ρευστότητας (ELA) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και φτάνουν ως τη φέτα και το άνοιγμα του επαγγέλματος των κομμωτών.
Ιδιαίτερη αναφορά, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, έκανε η Ευρωπαία διαμεσολαβήτρια σε δύο υποθέσεις που χειρίστηκε πρόσφατα. Η μία αφορά τον πρώην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και νυν λομπίστα της Goldman Sachs, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, για τις δραστηριότητες του οποίου η κ. Ο’ Ράιλι ζήτησε γραπτές εξηγήσεις, ενώ την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να εκδώσει την απόφασή της.
Η άλλη περίπτωση αφορά τον επικεφαλής της ΕΚΤ, Μάριο Ντράγκι, που ήταν μέλος του «Group 30», ινστιτούτου στο οποίο συμμετέχουν τραπεζίτες από διάφορα πιστωτικά ιδρύματα της ΕΕ. Η διαμεσολαβήτρια ζήτησε και πέτυχε την αποχώρηση του προέδρου της ΕΚΤ από το ινστιτούτο.