Εντείνονται οι πιέσεις προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, να μην προχωρήσει σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, ενώ την ίδια ώρα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αναμένεται να καλέσει εκ νέου σε διάλογο τους εκπροσώπους των 14 ναυτεργατικών σωματείων.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης με επιστολή του προς την ΠΝΟ, ζητά να ανακαλέσει την απόφασή της, τονίζοντας ότι η τουριστική βιομηχανία που είναι η μόνη πηγή εσόδων για την εθνική οικονομία, υποβάλλεται σε νέα δοκιμασία και προσθέτει ότι «σε αυτήν την δύσκολη περίοδο για κάθε Έλληνα και Ελληνίδα, δεν μπορεί να υπάρχουν κλάδοι εργαζομένων που θα αξιοποιούν το συγκριτικό πλεονέκτημα της συνδικαλιστικής τους δύναμης για να αποκλείουν και να περιθωριοποιούν άλλους συμπατριώτες τους».
Το Επιμελητήριο Κυκλάδων αναφέρει ότι η εξαγγελία και μόνον της απεργιακής κινητοποίησης στις συγκεκριμένες ημερομηνίες «δυναμιτίζει», ουσιαστικά, τα σχέδια πολλών εκδρομέων, οι οποίοι θα αποτελούσαν μια ανάσα για τους νησιώτες, έπειτα από μια σκληρή -οικονομικά και κοινωνικά- χειμερινή περίοδο.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με σημερινή του ανακοίνωση ζητεί την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που θα υποστεί ενόψει των εορτών του Πάσχα και τονίζει ότι μόνη υπαίτια γι’ αυτό η ΠΝΟ.
«Οι λόγοι που επικαλείται η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για την απεργία, προβάλλονται άκαιρα και εκβιαστικά, τόσο έναντι των ακτοπλοϊκών εταιρειών καθώς δεν είμαστε αρμόδιοι να επιλύσουμε τα αιτήματά τους, όσο και έναντι των νησιωτών, των επιβατών και της ελληνικής οικονομίας συνολικά», προστίθεται στην ανακοίνωση του ΣΕΕΝ.
«Απεργία μέσα στην έξοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, που οι πολίτες επιζητούν μια ανάπαυλα και τα νησιά μας να δουλέψουν, δεν είναι σοφή συνδικαλιστική απόφαση. Θέλουμε να πιστεύουμε πως τα συνδικαλιστικά όργανα των ναυτικών θα το ξανασκεφτούν πιο ψύχραιμα και ώριμα», τονίζει από την πλευρά του ο υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λασιθίου, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Η ΠΝΟ κήρυξε 48ωρη απεργία για τη Μεγάλη Τρίτη 10/4 και Μεγάλη Τετάρτη 11/4 ζητώντας την απόσυρση δύο διατάξεων νομοσχεδίων που αφορούν την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα αφενός, και την ένταξη του Οίκου Ναύτου, του ιατροφαρμακευτικού φορέα των ναυτικών, από 1ης Απριλίου, στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), αφετέρου. Ζητά επίσης να αντιμετωπιστεί το θέμα της ανεργίας των ναυτικών, να υπογραφούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για το 2012 και να σταματήσει η περικοπή των συντάξεων.
Σημειώνεται ότι, αν πραγματοποιηθεί η απεργία των ναυτεργατών, αναμένεται μεγάλη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς οι επιβάτες που δεν θα μπορέσουν να μετακινηθούν σε κάποιο νησί με άλλο μέσο τις δύο ημέρες της απεργίας, θα πρέπει να απορροφηθούν Μ. Πέμπτη και Μ. Παρασκευή με τα κανονικά δρομολόγια, ενώ ήδη η πληρότητα στα πλοία τις δύο αυτές ημέρες, σύμφωνα με ακτοπλοϊκές εταιρείες, αγγίζει το 80%.
Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς, μιλώντας το πρωί στο ΑΜΠΕ, χαρακτήρισε εκρηκτικό το πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών και προσέθεσε ότι το επόμενο πιθανό βήμα, μετά την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, ίσως είναι και η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, που θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πληρώματα σε πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας που έχουν να πληρωθούν τουλάχιστον τέσσερις μήνες, ενώ σύμφωνα με το νομοσχέδιο στο οποίο περιλαμβάνεται η διάταξη για την άρση του καμποτάζ, ήδη πολλές εταιρείες με πλοία που πραγματοποιούν μονοήμερες κρουαζιέρες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν πληρώματα με αλλοδαπούς», προσέθεσε ο κ.Χαλάς.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος, σε δήλωσή του στο ΑΜΠΕ, ανέφερε ότι μετά την ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ, οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν όπως πρώτα. Επίσης αναφέρει -και αυτός- ότι με την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν αλλοδαπούς ως πληρώματα και εκατοντάδες Έλληνες ναυτικοί, έχουν μείνει χωρίς δουλειά.