Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, την Κρήτη και το Γύθειο είναι εδώ και ένα μήνα οι κάτοικοι των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, καθώς το μοναδικό πλοίο της γραμμής, το «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας LANE, βρίσκεται σε υποχρεωτική δίμηνη ακινησία λόγω εργασιών για την ετήσια επιθεώρησή του.
Εκτός απροόπτου, αναμένεται να ξεκινήσει τα δρομολόγια στις 11 Δεκεμβρίου.
Αυτή τη στιγμή, τα Κύθηρα εξυπηρετούνται με το πλοίο «Πορφυρούσα» από τη Νεάπολη Λακωνίας-καθημερινά, εκτός Πέμπτης- και τα Αντικύθηρα μια φορά την εβδομάδα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι στα Αντικύθηρα, όπου οι 45 κάτοικοι στο νησί δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα τροφοδοσίας σε τρόφιμα και καύσιμα, καθώς δεν αρκεί ένα δρομολόγιο μια φορά την εβδομάδα -και μάλιστα αν καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν- για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους. Οι κάτοικοι των Αντικυθήρων έστειλαν επιστολή προς τον πρωθυπουργό ζητώντας την παρέμβασή του, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης απέστειλε επιστολή προς τον υφυπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνι Γεωργιάδη, στην οποία επισημαίνει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.
Στο πρόβλημα αναφέρθηκε και ο αρμόδιος για θέματα Ναυτιλίας, τομεάρχης της ΝΔ Γ. Πλακιωτάκης, ο οποίος δήλωσε πως για ακόμη μια φορά οι διαβεβαιώσεις για ομαλή και απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών διαψεύδονται από την ίδια την πραγματικότητα.
Στο μεταξύ, ο διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας LANE Μανώλης Γαλανάκης δεν αποκλείει να υπάρξει πρόβλημα με τα δρομολόγια πολλών άγονων γραμμών αν η πολιτεία δεν λάβει πρωτοβουλίες προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές να λαμβάνουν έγκαιρα το πόσο της επιδότησης για να καλύπτουν το κόστος των καυσίμων. Όπως τόνισε, οι τράπεζες λόγω και έλλειψης ρευστότητας έχουν περιορίσει τις πιστώσεις, με αποτέλεσμα οι ακτοπλοϊκές να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες τους καθώς οι εταιρείες καυσίμων ζητούν πλέον μετρητοίς τα χρήματα από αυτές.
Χθες, ο νέος υφυπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι το υπουργείο επεξεργάζεται ήδη ένα σχέδιο για να στηριχτούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και ανέφερε ως παράδειγμα ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια συμφωνία μεταξύ ακτοπλόων και διυλιστηρίων, ώστε τα καύσιμα που προμηθεύονται να πληρώνονται κατά το ήμισυ μετρητοίς και το υπόλοιπο με επιδότηση που παίρνουν από το κράτος, εντός του έτους.