Σε δίωρη στάση εργασίας προχωρούν σήμερα η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης με κεντρικό αίτημα μαζικούς μόνιμους διορισμούς και κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των μαθητών. Η στάση εργασίας είναι 12 με 2 ή 2 με 4, ανάλογα τη βάρδια, ενώ στις 2 προγραμματίζεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.
«Οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο βρίσκονται εν μέσω μιας συντονισμένης, σχεδιασμένης και άκρως αντιδραστικής αντί- μεταρρύθμισης σε πλήρη αντιδιαστολή τόσο με τις θέσεις και προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος όσο και με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας τις ανάγκες της κοινωνίας και της χώρας. Είναι αναγκαίο περισσότερο από ποτέ να αναπτυχθεί ένα ρωμαλέο πανεκπαιδευτικό κίνημα που θα αναχαιτίσει την μεγαλύτερη ανατροπή των εκπαιδευτικών κατακτήσεων δεκαετιών που επιχειρείται. Να απαιτήσει και να επιβάλλει την ολόπλευρη ποιοτική αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν μόρφωση όλων των παιδιών μαζί με την ουσιαστική καταξίωση και αναβάθμιση των εκπαιδευτικών της χώρας» τονίζει η ΟΛΜΕ στην ανακοίνωσή της.
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει την πολιτική της εκκαθάρισης των ΕΠΑΛ από τους λεγόμενους μη παρακολουθούντες μαθητές και ζητεί να μην γίνει στα σχολεία καμιά ανακατανομή στις αναθέσεις στο μέσο της χρονιάς και να μη δεχθούν τα ΠΥΣΔΕ και οι αιρετοί καμία υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εξαιτίας τη ρύθμισης των μη παρακολουθούντων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ καταγγέλλει τις προτάσεις για την εκπαίδευση που κατέθεσαν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων όσο και αυτών που περιέχονται, με βάση κείμενα στον τύπο, στην επικαιροποιημένη έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελληνική εκπαίδευσης. Όπως τονίζει η Ομοσπονδία, οι προτάσεις αυτές παρουσιάζουν μια κοινή στόχευση με βασικούς άξονες:
-μείωση του μισθοδοτικού κόστους,
-αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών,
-αυτοχρηματοδότηση των σχολείων στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας» και την κατηγοριοποίηση τους ανάλογα με τις επιδόσεις ή τις …εγγραφές!
-μεγαλύτερη εμπλοκή των δήμων στην λειτουργία και το έργο των σχολείων,
-κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για την δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση,
-Δραστικός περιορισμός του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος,
-αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη,
-πλήρης εισαγωγή της αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς συνδεδεμένη με την χρηματοδότηση των σχ. μονάδων και τους μισθούς των εκπαιδευτικών,
επιχειρηματικοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,
-ενδυνάμωση του ρόλου του διευθυντή και υποβιβασμός του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων, και άλλες υπεραντιδραστικές προτάσεις αποδόμησης του δημόσιου σχολείου.