Την ανάγκη να προσληφθούν πλοηγοί πλοίαρχοι στον πλοηγικό σταθμό του Πειραιά, ενόψει της διαχείρισης του λιμανιού από την cosco και τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, αλλά και αυτές που θα δημιουργηθούν στο εγγύς μέλλον, επισημαίνουν στελέχη της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Για να μπορέσει να γίνει αυτό και να υπάρξει στελέχωση της υπηρεσίας, τονίζουν ότι είναι απαραίτητο να υπάρξει αλλαγή του προεδρικού διατάγματος 103 που έγινε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και να προσληφθούν άμεσα τουλάχιστον 10 πλοηγοί στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και να υπάρξει μόνιμη πρόσληψη πλοηγού πλοιάρχου για το λιμάνια της Καβάλας της Θεσσαλονίκης και της Μυκόνου, καθώς οι ανάγκες αυτή τη στιγμή εξυπηρετούνται μόνο με αποσπάσεις από την πλοηγική υπηρεσία Πειραιά.
Σύμφωνα με στελέχη της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, οι πλοίαρχοι πλοηγοί αυτή τη στιγμή στο λιμάνι του Πειραιά ανέρχονται σε 21 άτομα και εργάζονται πολλές ώρες προκειμένου να καλύψουν τα κενά.
Οι πλοηγοί, που είναι πλοίαρχοι με ειδικά προσόντα και γνώσεις της θαλάσσιας περιοχής και των ναυτιλιακών κινδύνων που υπάρχουν στα λιμάνια, μεταφέρονται με πλοηγίδες στα μεγάλα πλοία που βρίσκονται έξω από το λιμάνι και στη συνέχεια αναλαμβάνουν την πλοήγηση των πλοίων αυτών και τον ασφαλή κατάπλου τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της πλοηγικής υπηρεσίας, οι πλοηγοί κάθε χρόνο πλοηγούν μέσα και έξω μόνο από το λιμάνι του Πειραιά, 14.000 πλοία διαφόρων τύπων.
Για να γίνει κάποιος πλοίαρχος – πλοηγός, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δέκα χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας, να έχει διατελέσει πλοίαρχος σε πλοία το λιγότερο τρία χρόνια, και να δώσει γραπτές και προφορικές εξετάσεις στο Κέντρο Επιμόρφωσης Σπουδαστών Εμπορικού Ναυτικού.
Σημειώνεται ότι η λειτουργία της πλοηγικής υπηρεσίας δεν επιβαρύνει τα δημόσια έσοδα, καθώς τα λιμενικά τέλη που πληρώνουν τα πλοία για παροχή υπηρεσίας διέλευσης μπαίνουν στο ειδικό κεφάλαιο της πλοηγικής υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Πρόσληψη τριών ατόμων για τον σταθμό Πειραιά και Θεσσαλονίκης
Στο μεταξύ στην πρόσληψη τριών ατόμων με ναυτικές ειδικότητες για τον πλοηγικό σταθμό του Πειραιά και τη Θεσσαλονίκης, προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια, αφού η τελευταία προκήρυξη για πλήρωση κενών οργανικών θέσεων στην πλοηγική υπηρεσία, εκδόθηκε το 2008.
Η προκήρυξη προβλέπει μία θέση κυβερνήτη πλοηγίδας και μία πρυμνοδέτη για τον πλοηγικό σταθμό Πειραιά και μία μηχανοδηγού πλοηγίδας για το σταθμό της Θεσσαλονίκης.