Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών τα Ι.Χ. βυτιοφόρα, ιδιοκτησίας των εταιριών εμπορίας καυσίμων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς. Κι αυτό γιατί όχι μόνο δε διαθέτουν τον αναγκαίο στόλο αλλά και επειδή ο εφοδιασμός της αγοράς με τα Ι.Χ. παρεμποδίζεται από ορισμένους απεργούς.

Ο ΣΕΕΠΕ αναφέρει ότι οι μέχρι σήμερα διαχρονικές αποφάσεις του Υπουργείου Μεταφορών, απαγορεύουν ή θέτουν περιορισμούς στην απόκτηση αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων, παρά τις προτάσεις της Επιτροπής για την πλήρη άρση των περιορισμών στην έκδοση νέων αδειών αλλά και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας το Νοέμβριο του 2009, που έκρινε ότι ο περιορισμός των αδειών είναι αντισυνταγματικός. Επιπλέον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε τον Ιανουάριο του 2009 αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελληνική Κυβέρνηση για άρση αυτών των περιορισμών χωρίς να λάβει απάντηση. Έτσι, τον Οκτώβριο του 2009 παρέπεμψε τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Οι προτάσεις του ΣΕΕΠΕ είναι:

•Να προωθηθεί η άμεση και πλήρης απελευθέρωση έκδοσης αδειών κυκλοφορίας Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων μεταφοράς υγρών καυσίμων που χορηγούνται στις Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών προκειμένου να καλύπτουν τις ανάγκες τους.

•Να ορισθεί ότι η άδεια κυκλοφορίας των Ι.Χ. βυτιοφόρων αυτοκινήτων ισχύει για τις μεταφορές όλων των προϊόντων που διακινεί κάθε Εταιρία Εμπορίας ώστε, να μπορεί να αξιοποιεί τα βυτιοφόρα της ανάλογα με τις ανάγκες της. Δηλαδή κάθε Εταιρία να μπορεί με τα ίδια βυτιοφόρα να διακινεί θέρμανση το χειμώνα και το καλοκαίρι να διακινεί καύσιμα στα μικρά αεροδρόμια, τις μαρίνες, κλπ.