Ενώ όλα είναι έτοιμα για τις διακοπές, κάτι πάει στραβά, γιατί ο… νόμος του Μέρφι ξαναχτυπά. Επειδή η συχνότητα των κρουσμάτων είναι αντιστρόφως ανάλογη με τον αριθμό των ταξιδιωτών που πραγματικά γνωρίζουν τι μπορούν να απαιτήσουν ως αποζημίωση σε κάθε περίπτωση, οι ταξιδιώτες μπορούν να αποφύγουν τα… παρατράγουδα.
Τι θα κάνετε, για παράδειγμα, αν η πτήση σας καθυστερήσει ή ακυρωθεί; Αν χάσετε το καράβι μπορείτε να αλλάξετε την ημερομηνία του εισιτηρίου;
Από 250 έως και 600 ευρώ δικαιούστε αποζημίωση, ανάλογα με το πόσο μακριά από την Ευρώπη θα ταξιδεύατε, σε περίπτωση που έχετε εισιτήριο, αλλά από την εταιρεία δεν μπορούν να σας βρουν θέση, λόγω αυξημένου αριθμού των επιβατών.
Σε περίπτωση που θέλετε να ακυρώσετε την κράτηση που κάνατε στο ξενοδοχείο δικαιούστε επιστροφή της προκαταβολής, εάν έχετε ενημερώσει 21 μέρες νωρίτερα. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να αποζημιώσετε το ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου με το μισό της συμφωνηθείσας τιμής. Ενώ αν ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία σας με οποιοδήποτε τρόπο, δικαιούστε επιστροφή της προκαταβολής έντοκα.
Πηγαίνοντας στο εστιατόριο για να κατευνάσετε την πίνα σας θα πρέπει να προσέξετε τα εξής: οι τιμοκατάλογοι θα πρέπει να καλύπτουν το 50% των τραπεζιών του καταστήματος και να είναι σε εμφανή σημεία. Τα νερά, τα αναψυκτικά, οι χυμοί, τα κρασιά και τα οινοπνευματώδη θα πρέπει να αποσφραγίζονται υποχρεωτικά παρουσία πελάτη.
Το ξέρατε ότι μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση και για ψυχική οδύνη λόγω καθυστέρησης του πλοίου; Αν καθυστερήσει το πλοίο δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρι να αποχωρίσει το πλοίο, ενώ σε περίπτωση μη παροχής της θέσης ή του τύπου της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριο, μπορείτε να ακυρώσετε το ταξίδι ακόμη και να απαιτήσετε πλήρη αποζημίωση.