Ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με την περσινή χρονιά εμφανίζεται φέτος το ποσοστό των Ελλήνων πολιτών που δηλώνουν ότι έχουν μειώσει τα έξοδα που κάνουν για το νοικοκυριό τους λόγω της οικονομικής κρίσης και της γενικότερης αβεβαιότητας.

Η εταιρεία Focus Bari έκανε έρευνα με τίτλο «Ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης στα ελληνικά νοικοκυριά» και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά.

Το Μάρτιο του 2010 το 52%των ελληνικών νοικοκυριών είχε προχωρήσει σε περικοπές δαπανών, ενώ τον φετινό Μάρτιο το ποσοστό ανήλθε σε 83%. Αντίστοιχα ποσοστό 48% των ελληνικών νοικοκυριών τον Μάρτιο του 2010 δεν είχει περικόψει δαπάνες, ενώ τον Μάρτιο του 2011 το ποσοστό ανήλθε σε 17%.

Ο βασικότερος λόγος που οδήγησε στις περικοπές δαπανών και τον περιορισμό της κατανάλωσης εμφανίζεται η πραγματική μείωση του εισοδήματός τους για 4 στους 6 Έλληνες, σχεδόν οι διπλάσιοι σε σχέση με όσους δήλωναν το ίδιο πράγμα πέρσι.

Το 35% των ελληνικών νοικοκυριών δήλωσε το Μάρτιο του 2010 ως βασικότερο λόγο περικοπής δαπανών τη μείωση εισοδήματος, ενώ το Μάρτιο του 2011 το ποσοστό ανήλθε σε 64%. Το 17% των ελληνικών νοικοκυριών επικαλείται προληπτικούς λόγους το Μάρτιο του 2010 σε σχέση με ποσοστό 19% το Μάρτιο του 2011.

Οι περικοπές δαπανών αφορούν σε διάφορους τομείς και δραστηριότητες της ζωής, με κυριότερους τον τομέα της διασκέδασης (75%), της ένδυσης-υπόδησης (69%) και της αναψυχής (52%), ενώ σχεδόν οι μισοί δηλώσουν πλέον και περιορισμό δαπανών στα προϊόντα σούπερ μάρκετ (46%).

Ένας στους πέντε Έλληνες καταναλωτές περιορίζει τις δαπάνες σε έξοδα κίνησης καλλυντικά, αγορά εντύπων και σε κατανάλωση νερού και ρεύματος. Ποσοστό 22% δηλώνει περιορισμό δαπανών σε έξοδα αυτοκινήτου/βενζίνης, ποσοστό 21% σε καλλυντικά, ποσοστό 20% σε περιοδικά/εφημερίδες, ποσοστό 19% σε ΔΕΗ/ΕΥΔΑΠ, ποσοστό 13% σε DVD ταινίες, ποσοστό 13% σε cd μουσικής, ποσοστό 10% σε υπηρεσίες ομορφιάς και ποσοστό 10% σε τσιγάρα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2010 έως τον Μάρτιο του 2011 σε δείγμα 6.639.000 ατόμων πανελλαδικά ηλικίας 18-70 ετών.