Η μεγάλη βροχόπτωση τον Οκτώβριο στην Ικαρία, είχε σαν αποτέλεσμα στο νησί ένας θάνατο και τεράστιες φυσικές και υλικές καταστροφές. Στην περιοχή Αμάλου, το χωριό χωρίστηκε στα δύο από νερά και βράχια. Στο Φύτεμα, το νερό κατέστρεψε το δρόμο που κατέβαινε στην παραλία. Στον Αγιο Πολύκαρπο γλίτωσαν την τελευταία στιγμή, δύο πυροσβέστες όταν υποχώρησε μια γέφυρα. Στα χωριά του Πάπα η επικοινωνία με το υπόλοιπο νησί γίνεται με δυσκολία, βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές των κατοίκων με τις συνεχείς κατολισθήσεις. Στο Καρκινάγρι το λιμάνι έχει κλείσει από τα μπάζα. Όλο το οδικό δίκτυο έχει υποστεί μεγάλες βλάβες και οι τοπικοί παράγοντες λένε ότι έχει υπονομευθεί η άσφαλτος και πολλά σημεία του δρόμου είναι κυριολεκτικά στον αέρα, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται σε ένα μόνο ρεύμα.10-12 εκατομμύρων ευρώ.

Σύμφωνα με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Μαγκριώτης μετά από επίσκεψή του στην Ικαρία, τον Οκτώβριο του 2010 πριν από τις δημοτικές περιφερειακές εκλογές, διαπίστωσε ότι οι ζημιές είναι τεράστιες. Ανακοίνωσε, το ξεκίνημα των διαδικασιών για το δρόμο Στελί – Φραντάτο – Ράχες (ύψους 10,5 εκατ. Ευρώ) και την 4η φάση των έργων στο λιμάνι του Ευδήλου με χρήματα από το Περιφερειακό και Τομεακό του εν λόγω υπουργείου, καθώς και την οριοθέτηση των περιοχών που έχουν πληγεί, ώστε να δοθούν ανάλογες αποζημιώσεις.

Μέχρι σήμερα έχει εκδοθεί κοινή Υπουργική Απόφαση για την «Οριοθέτηση περιοχών και πιστωτικές διευκολύνσεις για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια από τις πλημμύρες της 18ης Οκτωβρίου 2010 στις νήσους Χίο και Ικαρία» καθώς και το τιμολόγιο για εργασίες επισκευής βλαβών σε πλημμυρόπληκτα κτίρια. Για τις εργασίες αποκατάστασης των υποδομών του νησιού και των
επανασχεδιασμό των έργων, δεν έχει γίνει καμία κίνηση από την Πολιτεία, σύμφωνα με τον κ. Παπαδημούλη.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΑΖΑ ζητάει να μάθει σε ποιο στάδιο βρίσκεται το πρόγραμμα αντιπλημμυρικής προστασίας που διαμορφώνουν σε συνεργασία τα δύο υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος και πότε θα εκταμιευτούν τα απαιτούμενα χρήματα ώστε να επισκευαστεί τόσο το βασικό οδικό δίκτυο όσο και των περιφερειακών οδών.