Προϊόντα μελιού και τομάτας κατευθείαν από την Καρδίτσα έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν οι επισκέπτες των καταστημάτων Harrods, Harvey Nichols και Selfridges στο Λονδίνο.
Μέλι από άνθη, θυμάρι, κωνοφόρα και έλατα και τομάτα στραγγιστή σε ποικίλες παραλλαγές, είναι τα προϊόντα που δεσπόζουν στα ράφια των φημισμένων αγγλικών πολυκαταστημάτων, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον αγοραστών από όλο τον κόσμο.
Πίσω από τα προϊόντα αυτά βρίσκεται ο παραγωγός από την Καρδίτσα Αλέξανδρος Γκουσιάρης, ο οποίος αν και μαθηματικός αποφάσισε σε νεαρή ηλικία να ασχοληθεί με την παραγωγή μελιού, στην αρχή ερασιτεχνικά και αργότερα επαγγελματικά. Τα μυστικά του επαγγέλματος μετέφερε, άλλωστε, η οικογένειά του πάππου προς πάππου, καθώς οι πρόγονοί του εξέτρεφαν, στα τέλη του 19ου αιώνα, μελίσσια στην αυλή του σπιτιού τους, για την κάλυψη των ετήσιων οικογενειακών αναγκών σε μέλι.
Το 1996 ιδρύει εταιρεία παραγωγής και τυποποίησης μελιού, με έδρα το χωριό Ηλιάς Καρδίτσας και την ίδια χρονιά η διάθεση του μελιού σε φιλανθρωπικό μπαζάρ του δίνει το εισιτήριο για τις αγορές του εξωτερικού. Στην εκδήλωση, το μέλι δοκιμάζει τυχαία ο Παναγής Μανουηλίδης, ιδιοκτήτης της εταιρείας εμπορίας και διάθεσης ελληνικών προϊόντων στην Αγγλία «Odysea», ο οποίος του προτείνει επαγγελματική συνεργασία για εξαγωγή του μελιού στο εξωτερικό. Τα μικρά βαζάκια μελιού του Αλέξανδρου αρχίζουν να ταξιδεύουν και να βρίσκουν τη θέση τους στα ράφια των πιο πολυτελών καταστημάτων της Αγγλίας.
Το 1998 ο ίδιος άνθρωπος τον παροτρύνει να αρχίσει και τη συστηματική καλλιέργεια τομάτας, ενθουσιασμένος από τη δοκιμή της σπιτικής σάλτσας τομάτας, που ετοιμάζει ο Αλέξανδρος Γκουσιάρης. Έτσι, αρχίζει και την καλλιέργεια τομάτας, που στη συνέχεια παστεριώνεται με παραδοσιακό τρόπο. Στήνεται μια μικρή μονάδα τυποποίησης και συσκευασίας, όπου δουλεύουν οι γυναίκες του χωριού και σύντομα τα βάζα αυτά βρίσκονται στα Harrods, τα Selfridges και τα Harvey Nichols. Το 2004 τα προϊόντα πιστοποιούνται ως βιολογικά.
Σήμερα, το 90% της παραγωγής του Αλέξανδρου Γκουσιάρη διατίθεται στο εξωτερικό με την ετικέτα “Odysea”, ενώ στην Ελλάδα η διάθεση γίνεται περιορισμένα σε καταστήματα, αλλά και πολυτελή ξενοδοχεία, με τις ετικέτες “Μέλι, παραγωγή Γκουσιάρης” και “Τομάτα Στραγγιστή”.
Τα προϊόντα έχουν αποσπάσει πλήθος βραβείων στην Αγγλία, το Βέλγιο και την Ελλάδα, ενώ δειλά βήματα για την προώθησή τους γίνονται ήδη σε Αυστρία και Γερμανία.