Αξιοποιώντας τις δυνατότητες των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης, όπως τα ιστολόγια και το Facebook, το πειραματικό γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εφαρμόζει μια ιδιαίτερη διδακτική μέθοδο, για τις ανάγκες διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας και άλλων φιλολογικών μαθημάτων.
Ο εκπαιδευτικός και επιμορφωτής φιλολόγων στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, Κοσμάς Τουλούμης, εισήγαγε, πειραματικά, μια νέα διδακτική δυνατότητα, που συμβαδίζει με την εποχή της κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να φέρει στο σχολείο τις νέες τεχνολογίες και να στρέψει τους μαθητές στη γνώση, μέσα από ένα ψηφιακό περιβάλλον, με το οποίο είναι ήδη εξοικειωμένοι.
Η διδακτική πρόταση υλοποιείται από το 2009 και στην ουσία αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρει το Ίντερνετ, για τη συλλογή πληροφοριών και ψηφιακού υλικού από διάφορους φορείς και οργανισμούς (μουσεία, ιδρύματα, υπουργεία, πανεπιστήμια κ.ά.), τα οποία μεταφέρει σε αντίστοιχο ψηφιακό περιβάλλον, όπως είναι τα blogs, όπου οι μαθητές μπορούν να παρέμβουν με σχόλια, να αναρτήσουν εργασίες τους, να περιηγηθούν σε συνδέσμους κ.ά.
«Είναι μια διδακτική πρόταση, που σκοπό έχει να ενσωματώσει εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης στο σχολείο. Οι μαθητές χρησιμοποιούν ήδη τέτοια εργαλεία, οπότε το ενδιαφέρον τους είναι δεδομένο, και το ψηφιακό περιβάλλον είναι γνώριμο», αναφέρει ο κ. Τουλούμης και επισημαίνει ότι τα συγκεκριμένα εργαλεία προσφέρουν τη δυνατότητα διαθεματικότητας και διεπιστημονικότητας.
Σε ένα ιστολόγιο, που δημιούργησε ο καθηγητής για τη διδασκαλία του μαθήματος της ιστορίας, εισάγει ερωτήσεις και σενάρια προς τους μαθητές για διάφορα ζητήματα, όπως οι ομοιότητες στις αρχαίες και σύγχρονες πόλεις, η παρουσία των γυναικών στην ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας, οι Βαλκανικοί Πόλεμοι μέσα από τις εφημερίδες, η σημασία της αρχαίας αγοράς, η πολιτική δράση του Ι. Καποδίστρια κ.ά. Οι μαθητές καλούνται να αξιοποιήσουν το ψηφιακό υλικό που τους παρέχεται, να εργαστούν σε ομάδες και να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.