Φως στο τούνελ, έστω αμυδρό, ενδέχεται να δει σύντομα η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), μετά τις θετικές εξελίξεις των τελευταίων 24ώρων, που δείχνουν να ομαλοποιούν σταδιακά την κατάσταση στην επιχείρηση.
Πρώτο θετικό βήμα αποτελεί η καταβολή των μισθών Φεβρουαρίου των εργαζομένων, που – όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου τους, Γιώργος Μαυρομάτης- αναμένεται να γίνει αύριο, με καθυστέρηση άνω του ενός μηνός.
Οι εργαζόμενοι δεν επέστρεψαν με άδεια χέρια από την Αθήνα, όπου συναντήθηκαν με τον αναπληρωτή υπουργό Άμυνας, Πάνο Μπεγλίτη και τον υφυπουργό Οικονομικών, Φίλιππο Σαχινίδη.
Σύμφωνα με τον κ. Μαυρομάτη, από τις συναντήσεις προέκυψε ότι μάλλον θα «ξεμπλοκάρουν» κάποια -επί χρόνια παγωμένα- προγράμματα των ενόπλων δυνάμεων, που θα αυξήσουν το αντικείμενο της επιχείρησης, με πρώτο -πιθανότατα- αυτό της ανακατασκευής αρματοφορέων για τον ελληνικό στρατό, ύψους 9,74 εκατ. ευρώ (σ.σ . πρόκειται για 77 αρματοφορείς Oskhosh M 911).
To «ξεπάγωμα» των συμβάσεων αναμένεται με τη σειρά του να «γλυκάνει» τις τράπεζες, φέρνοντας θετικές εξελίξεις στο θέμα του ανοίγματος γραμμής πιστώσεων, ύψους 15 εκατ. ευρώ (συν άλλα 15 εκατ. για έκδοση εγγυητικών επιστολών) με εγγύηση του δημοσίου, που διαπραγματεύεται η εταιρία.
Το δημόσιο έχει δώσει μόνο καταρχήν εγγύηση για το άνοιγμα της γραμμής (σ.σ. ενδιαφέρον εξέφρασαν οι τράπεζες Εθνική, Αττικής, Πειραιώς και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο), αλλά πιο συγκεκριμένες εξελίξεις στο θέμα (οριστική έγκριση της εγγύησης) αναμένονται προσεχώς, ακόμη και αύριο, σύμφωνα με τον κ. Μαυρομάτη.
«Το θέμα της ροής χρηματοδότησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις συμβάσεις, καθώς και οι τράπεζες θέλουν να είναι διασφαλισμένες», σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης, ο οποίος δεν θέλησε να επεκταθεί σε λεπτομέρειες, σχετικά με το ποια είναι τα υπόλοιπα προγράμματα, που θα πάρουν τον δρόμο για τις γραμμές παραγωγής της ΕΛΒΟ.
Από την πλευρά της, η διοίκηση της ΕΛΒΟ περιορίστηκε σε μια λιτή ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία «μετά την εξασφάλιση ρευστότητας, βαίνει προς ομαλοποίηση η μισθοδοσία του προσωπικού της για τον μήνα Φεβρουάριο», ενώ «σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Υπουργείο Οικονομικών εντείνονται οι προσπάθειες για την άμεση χρηματοδότηση της εταιρείας από το τραπεζικό σύστημα προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεση των τρεχουσών συμβάσεων».
Υπενθυμίζεται ότι στις γραμμές παραγωγής βρίσκεται σήμερα πρόγραμμα κατασκευής 309 οχημάτων για τις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου, προϋπολογισμού 38 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το πρόγραμμα (ένα μέρος του οποίου είχε ήδη εκτελεστεί), παρέμενε για περισσότερους από δύο μήνες αδρανές, λόγω έλλειψης της απαιτούμενης ρευστότητας για τη λειτουργία των γραμμών.-