Η γραμμή ενημέρωσης και υποστήριξης για το κάπνισμα 1142, του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) έχει λάβει από 1η Σεπτεμβρίου έως και χθες 17.314 καταγγελίες.
Αφορούσαν 14.793 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, 1.362 κλειστούς χώρους δημόσιου τομέα, 835 κλειστούς χώρους ιδιωτικού τομέα και 324 άλλους χώρους, όπως αεροδρόμια, σταθμούς κ.λπ.. Ποσοστό 44,7% των καταγγελιών αφορούν την Αττική και 19,5% την κεντρική Μακεδονία.
Οι καταγγελίες, που αφορούν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, σχετίζονται με το κάπνισμα των πελατών σε 7.625 περιπτώσεις, την ύπαρξη σταχτοδοχείων στα τραπέζια 4.905, και με το κάπνισμα υπό την ανοχή του υπεύθυνου 2.007 περιπτώσεις.
Από τις 1.362 καταγγελίες για εργασιακούς χώρους του δημόσιου τομέα, όπου παραβιάζεται ο αντικαπνιστικός νόμος, 544 έγιναν για δημόσιες υπηρεσίες, 246 για νοσοκομεία και φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, 229 για εκπαιδευτικά ιδρύματα, 191 για νομαρχίες, δήμους και περιφέρειες, 63 για υπουργεία, 52 για αστυνομικά τμήματα και 37 για δημόσιες τράπεζες.
Από τις 835 καταγγελίες για εργασιακούς χώρους ιδιωτικού τομέα, 659 έγιναν για παραβίαση του αντικαπνιστικού νόμου σε εταιρείες και καταστήματα. Σαράντα έγιναν για ιδιωτικά σχολεία, 31 για τράπεζες, από 26 για ιδιωτικά νοσοκομεία και ιατρεία, από 25 για γραφεία της ΔΕΗ και ιδιωτικούς ραδιο-τηλεοπτικούς σταθμούς και 14 για ξενοδοχεία.
Οι 324 καταγγελίες για διάφορους άλλους δημόσιους χώρους αφορούν, 122 κλειστούς χώρους εμπορικών κέντρων, 92 μέσα μαζικής μεταφοράς και ταξί, 38 αίθουσες δεξιώσεων, 29 χώρους αναμονής και 24 χώρους αεροδρομίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μήνας κατά τον οποίο καταγράφονται οι περισσότερες καταγγελίες είναι ο Οκτώβριος 2010, με 3.801. Ακολουθούν ο Ιανουάριος 2011 με 3.943 και ο Φεβρουάριος με 3.508 καταγγελίες.
Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΚΕΕΛΠΝΟ, από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της ολικής απαγόρευσης του καπνίσματος η γραμμή καταγράφει τα προβλήματα σχετικά με την εφαρμογή του νόμου, καθώς και τις καταγγελίες για παραβάσεις στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και σε εργασιακούς χώρους του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Όλες οι καταγγελίες διαβιβάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες πραγματοποιούν τους ελέγχους.