Η μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων μέσα σε κατοικημένες περιοχές, που μέχρι σήμερα αποτελούν και το 81% του συνόλου των ατυχημάτων ειδικά στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, είναι ο στόχος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Την απόφαση έλαβαν σήμερα ο υφυπουργός Σπύρος Βούγιας και οι δήμαρχοι και αρμόδιοι αντιδήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, καθώς και ο διοικητής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια σύσκεψης για την οδική ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο της πόλης.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη σύνοδο του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, το 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν μέσα στις πόλεις με θύματα στις περισσότερες περιπτώσεις πεζούς, ηλικιωμένους και παιδιά.
Ειδικά μάλιστα στο νομό Θεσσαλονίκης από το σύνολο των θανατηφόρων τροχαίων που συνέβησαν κατά τη διάρκεια του περασμένου χρόνου το 49,25% συνέβη εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενώ από το σύνολο των 2.009 ατυχημάτων τα 1.628 συνέβησαν επίσης μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα .
Οι δράσεις που παρουσιάστηκαν από τον υφυπουργό αφορούν σε:
-Δημιουργία ζωνών ήπιας κυκλοφορίας, με όρια ταχύτητας 30-40 χλμ/ώρα μέσα στον αστικό ιστό,
-Αξιοποίηση σύγχρονων τεχνικών μέσων όπως κάμερες, ραντάρ και συστήματα ευφυών μεταφορών
-Βελτίωση και συντήρηση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης
-Απομάκρυνση παρόδιων εμποδίων που επηρεάζουν αρνητικά την οδική ασφάλεια όπως διαφημιστικές πινακίδες
-Συνεργασία εμπλεκόμενων φορέων για την επιλογή σημείων τοποθέτησης των μειωτών ταχύτητας
-Σύνταξη και έγκριση προδιαγραφών για ποδηλατόδρομους και πεζοδρόμια με στόχο την ασφαλή μετακίνηση ποδηλάτων, πεζών και ΑΜΕΑ
-Συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων για την ένταξη προδιαγραφών οδικής ασφάλειας στις μελέτες των σχολικών κτιρίων, ώστε οι ανάδοχοι κατασκευαστές να υποχρεούνται να τις εφαρμόζουν λαμβάνοντας σχετική άδεια από την οικεία δημοτική αρχή.
Συμφωνήθηκε επίσης η πιλοτική εφαρμογή, σε ένα σχολείο κάθε δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενός δακτυλίου οδικής ασφάλειας, με συγκεκριμένα μέτρα που θα προστατεύσουν την ασφάλεια και ζωή των μαθητών.