Το μεγαλύτερο αριθμό μαθητών σε ιδιωτικά σχολεία παρουσιάζει η Ελλάδα, μεταξύ των χωρών, όπου λειτουργούν μη χρηματοδοτούμενα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, σημειώνεται σε μελέτη του ΙΟΒΕ.

Ο αριθμός μαθητών, που φοιτούν στα ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα, είναι ο μεγαλύτερος ανάμεσα στις χώρες, όπου λειτουργούν μη χρηματοδοτούμενα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια (Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο). Είναι 6% του συνόλου των μαθητών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Παρά ταύτα τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται ως αναγκαίο κακό και όχι ως λειτουργικός άξονας του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα.

Αυτό τονίζεται, μεταξύ άλλων, στη μελέτη του ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών) με τίτλο «Ιδιωτική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα Προκλήσεις και Προοπτικές», που θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου, στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του ΕΒΕΑ.

Την παρουσίαση θα προλογίσει ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ι. Στουρνάρας, και τη μελέτη θα παρουσιάσει η ερευνήτρια του Ιδρύματος, Σ. Χατζηχρήστου.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδρυτών Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων, Θαν. Ζαχόπουλος, στα ιδιωτικά σχολεία όλων των βαθμίδων φοιτούν σήμερα περισσότεροι από 90.000 μαθητές και απασχολούνται περίπου 14.00 εργαζόμενοι, εκ των οποίων 8.500 είναι εκπαιδευτικοί.

Ο κρατικός προϋπολογισμός ανακουφίζεται από δαπάνη 650 εκατ. ευρώ -όσο, δηλαδή, θα ήταν το κόστος της φοίτησης 90.000 μαθητών σε δημόσια σχολεία- ενώ τα ασφαλιστικά ταμεία ενισχύονται με εισφορές ύψους περίπου 170 εκατ. ευρώ, τις οποίες καταβάλλουν τα ιδιωτικά σχολεία.

Στη μελέτη του ΙΟΒΕ αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι:

* Η πρόσφατη πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης για το «νέο σχολείο», υπόσχεται σημαντικές αλλαγές, μεταξύ άλλων, σε θέματα που άπτονται της εισαγωγής νέων συστημάτων εκπαίδευσης (π.χ. ψηφιακή σύγκλιση), της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, της διεύρυνσης της φροντίδας μαθητών ΑμεΑ κ.ά.

* Είναι έκδηλη, γι άλλη μία φορά, η απουσία δομικών αλλαγών του ισχύοντος καθεστώτος για τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.

* Ο ασφυκτικός κλοιός του κράτους και η παρεμβατικότητά του στην Ελλάδα δεν περιορίζεται στην ίδρυση ενός ιδιωτικού σχολείου και στο εργασιακό καθεστώς, αλλά είναι συνεχής σχεδόν στο σύνολο των λειτουργιών του.