«Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για μεγάλα λόγια. Η Θεσσαλονίκη έχει πλέον το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης. Το είπαμε και το κάναμε, παραδίδουμε ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας. Παράλληλα αναδεικνύουμε τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος.
Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025 και θα επεκταθεί και στη Δυτική Θεσσαλονίκη» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης σηματοδοτώντας μια την είσοδο σε μια νέα εποχή για την πολλή και τις δημόσιες συγκοινωνίες της.
Η στιγμή που ο Κυριάκος Μητσοτάκης πατάει το κουμπί για την έναρξη των συρμών
«Κρατώ τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου πως η επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025. Σε αυτή την εμπειρία καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχα αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη όταν δουν το αποτέλεσμα.
Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια. Γιορτάζουμε σήμερα ένα ορόσημο εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολιτών. Είμαι περήφανος που παραδίδω αυτό το έργο, που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής» πρόσθεσε.
Σταϊκούρας: Παραδίδουμε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα που έχουν γίνει στη χώρα
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι: «Σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές, που η Θεσσαλονίκη τις περίμενε χρόνια. Είναι στιγμές δικαίωσης για τους πολίτες της Μακεδονίας. Για να επιτευχθεί το έργο αυτό, δούλεψαν χιλιάδες άνθρωποι που συνέβαλαν καθοριστικά. Το κράτος πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια.
Το μετρό αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ υπηρετεί αυτή την αναγκαιότητα. Με πράξεις και όχι με λόγια».
Και πρόσθεσε: «Φέραμε εις πέρας το δύσκολο έργο στη βάση των προσπαθειών που έγιναν και από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Υπήρξε ισχυρή πολιτική βούληση και υψηλή τεχνογνωσία από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Η Θεσσαλονίκη αποκτά και μετρό και αρχαία. Σήμερα παραδίδουμε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα που έχουν γίνει στην Ελλάδα, με ενσωματωμένα τα πιο καινοτόμα συστήματα. Μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης στην Καλαμαριά, στο τέλος του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 340.000 επιβάτες. Η πόλη αλλάζει σελίδα, η σημερινή είναι η ημέρα της αυτοπεποίθησης για την πόλη».
Αγγελούδης: Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε μια σύγχρονη μητρόπολη
Είχε προηγηθεί η ομιλία του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκου Κουρέτα, ο οποίος ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την πίστη του στην υλοποίηση του μεγάλου έργου.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης εξέφρασε την αποφασιστικότητα που υπάρχει πλέον, ώστε να πάει η πόλη ακόμα πιο μπροστά, ενώ έκανε ειδική μνεία στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη για τη συμβολή της στη διαμόρφωση του αρχαιολογικού χώρου στον σταθμό Βενιζέλου. Όπως είπε, η συμπρωτεύουσα «μετατρέπεται σε σύγχρονη μητρόπολη της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Κύριε πρωθυπουργέ θα θέλαμε του χρόνου η πόλη να εγκαινιάσει και την επέκταση στην Καλαμαριά. Πάνω στις ράγες του Μετρό η Θεσσαλονίκη τολμά την επανεκκίνησή της».
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος συγκινημένος ανέφερε πως «η σημερινή ημέρα είναι το τέλος ενός κύκλου και το τέλος μιας περιπέτειας που είχε τροφοδοτηθεί από παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών.
Είχα πει ότι θα συγκινηθώ και συγκινήθηκα. Είναι μεγάλος ο ενθουσιασμός μου και μεγαλύτερη η συγκίνησή μου, η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της. Ευχαριστώ τον πρωθυπουργό που μου εμπιστεύτηκε αυτή τη θέση. Για μερικούς από εμάς, η σημερινή μέρα είναι ένα τέλος. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας».
«Ας αφήσουμε στην άκρη αυτό που έχει μείνει στην ιστορία σαν τρύπα του Κούβελα. Σημασία έχει πως φτάσαμε με μοναδική επιτυχία σε αυτό που αντιπροσώπευσαν οι παλιοί δήμαρχοι. Σήμερα είναι μέρα γιορτής, μια αρχή για τη Θεσσαλονίκη, ένα εφαλτήριο για το μέλλον. Θα δείτε μια άλλη Θεσσαλονίκη. Να συμφωνήσουμε πως στο μέλλον θα αφήσουμε τα έργα έξω από την πολιτική εργαλειοποίηση» πρόσθεσε.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη έκανε ενδελεχή αναφορά στις αρχαιότητες που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια δημιουργίας των σταθμών. «Υπήρξε ένα σύνθετο, πρότυπο και καινοτόμο αρχαιολογικό έργο» όπως είπε.
Ο νέος Επίτροπος της Κομισιόν Απόστολος Τζιτζικώστας, υπογράμμισε πως: «Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας, είμαστε σήμερα εδώ να παραδώσουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης. Το έργο αυτό ξεκίνησε με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και παραδίδεται σήμερα με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Είμαι πολύ συγκινημένος, καθώς η τελευταία μου πράξη ως περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και το πρώτο μου ως Ευρωπαίος Επίτροπος είναι τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρέπει να τρέξουμε για την επέκτασή του στη Δυτική Θεσσαλονίκη».
Δωρεάν μετακινήσεις
Να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση της τελετής εγκαινίων, που τελέστηκαν χοροστατούντος του Παναγιώτατου μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεου και υπό την παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, οι πύλες του μετρό άνοιξαν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν, ούτως ώστε να γνωρίσουν καλύτερα το μέσο. Από την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ.
Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία παραδίδεται σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων και εκτείνεται από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς. Ολόκληρη η διαδρομή από την αφετηρία έως τον τερματισμό θα διαρκεί 17 λεπτά και η εκτίμηση είναι πως θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως. Τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση και η επέκταση του μέσου στην Καλαμαριά με άλλους 5 σταθμούς.