Ιδιοκτήτες μεταφορικών εταιρειών και ιδιωτικών λεωφορείων υποχρεώνουν τους οδηγούς να εργάζονται πολλές φορές πάνω από 16 ώρες το 24ωρο, σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Οδηγών Μεταφοράς, Ευάγγελου Πλαστιράκη.
Το γεγονός αυτό αυξάνει τον κίνδυνο πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, κυρίως όταν πρόκειται για βυτιοφόρα οχήματα.
Σε συνέντευξη τύπου, που έδωσαν το μεσημέρι οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών οδηγών στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, ζήτησαν εντατικοποίηση των ελέγχων από την Τροχαία και το ΙΚΑ στα φορτηγά αυτοκίνητα και στα τουριστικά λεωφορεία. «Εκτός από τα εξοντωτικά ωράρια πολλοί συνάδελφοι αναγκάζονται να δουλεύουν ανασφάλιστοι, χωρίς να υπάρχει καμία επίπτωση για τους εργοδότες, αφού δεν γίνονται έλεγχοι από την τροχαία και το ΙΚΑ», είπε ο κ. Πλαστιράκης.
Εν τω μεταξύ, με αφορμή την κατάθεση του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου στη Βουλή, τα μέλη της διοίκησης της ΠΟΣΕΜ εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, με το αιτιολογικό ότι μετά από μια ορισμένη ηλικία μειώνονται τα αντανακλαστικά των οδηγών. Επίσης, διαμαρτύρονται και για την εξαίρεση του κλάδου τους από τα βαρέα και ανθυγιεινά, και ζητούν από την κυβέρνηση να ελέγξει τους εργοδότες τους και να τους επιβάλλει αυστηρές κυρώσεις, σε περίπτωση που δεν καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ και δεν συμμορφώνονται με την εργατική νομοθεσία.