Συνεχίζεται η επιχείρηση διάσωσης των 12 αγνοουμένων ναυτικών, μετά το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «RAPTOR» ανοιχτά της Λέσβου, με τις καιρικές συνθήκες να είναι αντίξοες.
Μέσα στη νύχτα τα 9 παραπλέοντα σκάφη που έχει δεσμεύσει το Λιμενικό Σώμα, ένα φορτηγό πλοίο, μια φρεγάτα και ένα πλοίο ανοιχτής θαλάσσης δίνουν μάχη με το χρόνο.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλοίο RAPTOR με σημαία Κομόρες επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα (ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι), εκ των οποίων ένας Αιγύπτιος διασώθηκε και είναι καλά στην υγεία του, ενώ ένας συμπατριώτης του βρέθηκε νεκρός.
Στο μεταξύ συγκλονίζει το βίντεο της διάσωσης του Αιγύπτιου.
Στο σύντομο στιγμιότυπο που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Πολεμικό Ναυτικό, καταγράφεται η στιγμή που ο Αιγύπτιος από την ναυτική τραγωδία, έλκεται από τα παγωμένα νερά με ειδικό καλάθι που έπεσε από το ελικόπτερο που συμμετείχε στην επιχείρηση εντοπισμού των μελών του πληρώματος του φορτηγού πλοίου RAPTOR που βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή 4,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του νησιού.
Στο σημείο των ερευνών οι καιρικές συνθήκες δυσκολεύουν το έργο του Λιμενικού καθώς πνέουν ισχυρόι βορειοδυτικοί άνεμοι έντασεις 6 μποφόρ, με ριπές που μπορεί να φτάσουν τα 8 μποφόρ.
Ως αποτέλεσμα οι άνδρες του Λιμενικού μπορεί να αντιμετωπίσουν κύματα ύψους 2-3 μέτρων ενώ σημειώνονται και τοπικές βροχές.
Ο καιρός στο σημείο αναμένεται να βελτιωθεί από τις 7 το πρωί της Δευτέρας, καθώς θα έχουν εξασθενήσει οι άνεμοι ενώ θα σηκωθούν και δύο ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας
Τι είπε σε λιμενικούς ο Αιγύπτιος ναυτικός μετά τη διάσωσή του
Ο Αιγύπτιος υποστήριξε ότι το καράβι από χθες το βράδυ έμπαζε νερά, ενώ φέρεται να είπε ότι επιχειρούσαν να τα αντλήσουν, καθώς αυτή η οδηγία τους δόθηκε. Ο Αιγύπτιος υποστήριξε ακόμη ότι είδε πέντε άτομα να βουτάνε στη θάλασσα, τα οποία έκτοτε δεν ξαναείδε.
Το χρονικό της βύθισης του φορτηγού πλοίου
Το πλοίο μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης, μεταφέροντας 6.000 τόνους αλάτι με14 μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία.
Στις 3:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
Στις 4:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 7:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
Μία ώρα μετά, στις 8:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.