Τελικά στην πόλη της Αθήνας, ο αρχαιολογικός της πλούτος, φαίνεται πως αποτελεί ευχή και… κατάρα. Γιατί μπορεί η ανεκτίμητη αξία της παρουσία τους να μαγνητίζει τουρίστες από όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου και να κάνει την πόλη των Αθηνών έναν από τους πιο δημοφιλής προορισμούς παγκοσμίως, όμως τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στην κατασκευή του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου αλλά και του Μετρό δείχνουν να μην έχουν τελειωμό.

Όλοι θυμόμαστε τις πολύμηνες καθυστερήσεις που υπήρχαν στην κατασκευή του Μετρό, αιτία των οποίων αρκετές φορές ήταν οι ανακαλύψεις αρχαίων ευρημάτων κατά μήκος των τούνελ. Δυστυχώς και αυτή τη φορά αιτία για την κατά τέσσερις τουλάχιστον μήνες καθυστέρηση στην αποπεράτωση των εργασιών της γραμμής του ΗΣΑΠ στο τμήμα Αττική – Μοναστηράκι, αποτελούν τα δεκάδες αρχαία πηγάδια αλλά και άλλα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν κατά τις εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος.

Όπως δήλωσαν στοπ newsbeast.gr, η διευθύντρια του έργου Ιουλία Καμπάνη αλλά και ο γενικός τεχνικός διευθυντής Νίκος Αλεξαντωνάκης το έργο πιθανολογείται να ολοκληρωθεί κοντά στο Πάσχα ενώ μας διαβεβαίωσαν πως γίνεται ότι είναι δυνατόν ώστε και σε συνεργασία με τις υπεύθυνες εφορίες αρχαιοτήτων που έχουν αναλάβει την επίβλεψη των εργασιών στα σημεία που βρέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα, οι εργασίες των αρχαιολόγων να μην επιβαρύνουν σε υπερβολικό βαθμό την αποπεράτωση του έργου.

Επιπλέον μας τόνισαν πως οι τεχνικές και οι κατασκευαστικές δυσκολίες της όλης επιχείρησης είναι από μόνες τους ένας παράγοντας που επέβαλε την μεγάλη διάρκεια των εργασιών με ή χωρίς τα απρόοπτα. Παράλληλα μας υπενθύμισαν πως παρά το μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας του να δουλεύουν δίπλα σε διερχόμενα τραίνα αλλά και ηλεκτροφόρες γραμμές τα μέτρα ασφαλείας και ο σχεδιασμός των εργασιών είναι τέτοια που έχουν επιτρέψει στο να μην διακοπούν εντελώς τα δρομολόγια αλλά και να μην υπάρχει το παραμικρό ατύχημα έως σήμερα.

Ωστόσο η αναστάτωση στα δρομολόγια υπάρχει όπως και οι δυσκολίες στη μετακίνηση δεκάδων χιλιάδων επιβατών καθημερινά που αναγκάζονται να αλλάξουν δύο και τρία μέσα προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους, ενώ και η επιβατική επιβάρυνση του σταθμού Αττική είναι τεράστια.

Μέσα σε όλα αυτά θα προστεθεί σε λίγο καιρό και η προαναγγελθείσα αύξηση του εισιτηρίου που σύμφωνα με όσα φημολογούνται μπορεί να φτάσει ακόμα και το 1.40 ευρώ (σχεδόν όσο ένα λίτρο βενζίνης) για ένα μέσο μεταφοράς που αυτή τη στιγμή δεν βρίσκεται στην καλύτερη κατάστασή του λειτουργικά.

Επιπλέον ας μην ξεχνάμε πως παραδοσιακά τα μέσα μαζικής μεταφοράς απευθύνονται σε όσους θέλουν να κάνουν φτηνές και γρήγορες μετακινήσεις χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον με τη χρήση αυτοκινήτου και σαν τέτοιο μέσο θα έπρεπε ίσως να έχει άλλη τιμολογιακή πολιτική στην τιμή του εισιτηρίου.

Υπομονή λοιπόν γιατί το φως στην άκρη του τούνελ ίσως αργήσει λίγο να φανεί!