Την ισχυρή οικονομική επίδραση της τοπικής δραστηριότητας της Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Τρία Έψιλον & Coca-Cola Hellas) αποτυπώνει η πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας, που παρουσιάστηκε σήμερα στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου. Η μελέτη, που καλύπτει την περίοδο 2019-2021, εξετάζει τη συμβολή της εταιρείας στην εθνική οικονομία, την εγχώρια απασχόληση και την επίδραση στην αλυσίδα αξίας των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον κλάδο αναψυκτικών, όπως τοπικοί προμηθευτές, σημεία πώλησης και παροχές υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το παραγωγικό και διανεμητικό μοντέλο της εταιρείας στην Ελλάδα στηρίζει μια ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα που απλώνεται σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Αγροτική παραγωγή, βιομηχανικές μονάδες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται για την προμήθεια αγαθών, εταιρείες εμπορίου και εστίασης που διανέμουν τα τελικά προϊόντα στους καταναλωτές συνθέτουν αυτή την αλυσίδα που αφήνει διαχρονικά ένα υπολογίσιμο αποτύπωμα στην Ελλάδα.
H συνολική συνεισφορά της αλυσίδας αξίας που δημιουργεί η Coca-Cola στην Ελλάδα συνοψίζεται ως εξής, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2021:
Για την εθνική οικονομία:
Η άμεση, έμμεση και προκαλούμενη επίδραση στην ελληνική οικονομία από το σύνολο της αλυσίδας αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα, άγγιξε τα €1,3 δισεκ. (0,7% του ΑΕΠ). Αυτό σημαίνει πως για κάθε €1 προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται €6 στην ελληνική οικονομία. Το αποτύπωμα της εταιρείας στην Ελλάδα συνδέεται και με τα έσοδα του κράτους που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, με τη συνολική συνεισφορά, το 2021, να ανέρχεται στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους.
Για την απασχόληση:
Μέσα από τη δραστηριότητα της Coca-Cola στην Ελλάδα προκύπτει σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση που αντιστοιχεί σε υποστήριξη 32.800 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας (0,7% της συνολικής απασχόλησης). Για κάθε 1 άμεση θέση εργασίας στην Coca–Cola στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 16 στην ελληνική οικονομία.
Για τον κλάδο αναψυκτικών:
Η Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργεί σχεδόν το 50% του κύκλου εργασιών του κλάδου (48,5%), ενώ αποτελεί παράλληλα και τον μεγαλύτερο εργοδότη, απασχολώντας σχεδόν 1 στους 2 εργαζομένους (42,6%).
Την τριετία 2019-2021, η Coca–Cola στην Ελλάδα υλοποίησε επενδύσεις ύψους €75,6 εκατ. για την ενίσχυση της δραστηριότητά της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμβολή της Coca-Cola στην Ελλάδα διατηρήθηκε και κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, όπου λόγω των συνθηκών υπήρξε συρρίκνωση των μεγεθών της οικονομίας. Το 2021, η συμβολή από την άμεση δραστηριότητα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
H Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, Γενική Διευθύντρια Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο, δήλωσε: «Είμαστε πολύ περήφανοι που εδώ και 53 χρόνια με την αδιάλειπτη παραγωγική και εμπορική δραστηριότητά μας στη χώρα, δημιουργούμε μια ευρύτερη αλυσίδα αξίας που αφήνει διαχρονικά ένα θετικό αποτύπωμα. Ευχαριστούμε τους πελάτες και τους προμηθευτές μας, τους καταναλωτές και τους ανθρώπους μας, που αποτελούν αναπόσπαστό κομμάτι αυτής της αλυσίδας. Χάρη στην εμπιστοσύνη τους, την προτίμηση και τη δέσμευση τους, κάνουμε μαζί κάτι καλύτερο για τη χώρα μας, αναπτυσσόμαστε και ανοίγουμε ορίζοντες σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον».
O Σταύρος Μουρελάτος, Γενικός Διευθυντής της Coca–Cola Hellas με ευθύνη για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα, τόνισε: «Η επιχειρηματική μας ανάπτυξη συνδέεται άρρηκτα με την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας, όπως επιβεβαιώνουν και τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ. Καθημερινά, ανοίγουμε ορίζοντες σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον και αυτό βρίσκεται στην καρδιά όλων των δραστηριοτήτων μας. Θέλουμε το αποτύπωμα μας να συνεχίσει να μεγαλώνει και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να διασφαλίσουμε ότι η αλυσίδα αξίας που δημιουργούμε για την ελληνική κοινωνία και οικονομία είναι αντάξια του μεγέθους μας».
Ο Καθηγητής Νίκος Βέττας, Γενικός Διευθυντής ΙΟΒΕ, δήλωσε: «Η πανδημία COVID-19 δημιούργησε πρωτόγνωρες οικονομικές συνθήκες την περασμένη τριετία. Κρίσιμοι για την ελληνική οικονομία τομείς, όπως ο τουρισμός, η εστίαση και το λιανικό εμπόριο, επηρεάστηκαν έντονα από τα υγειονομικά μέτρα. Σήμερα και για τους επόμενους μήνες, ίσως και χρόνια, η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η σύνθετη γεωπολιτική κατάσταση δημιουργούν νέες προκλήσεις. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, αυξημένη σημασία για την οικονομία έχουν αλυσίδες αξίας που είναι ανθεκτικές στις αναταράξεις. Όπως αποδεικνύεται από τη μελέτη που παρουσιάζεται σήμερα, μία από αυτές τις αλυσίδες αξίας είναι και αυτή που δημιουργεί η Coca-Cola στην Ελλάδα με τη δραστηριότητά της στη χώρα μας».
Επιπλέον, η μελέτη παρουσιάζει τα οικονομικά στοιχεία που προκύπτουν από τα προγράμματα και τις πρωτοβουλίες που υλοποιεί η εταιρεία για την κοινωνική ευημερία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, προχώρησε σε:
- Διάθεση €4,6 εκ. για κοινωνικά προγράμματα, όπως τα Empowered, Zero Waste Future και Zero Drop (2019-2021).
- Δωρεά €1,8 εκ. για την αποκατάσταση και την αναδάσωση της περιοχής της Βαρυμπόμπης, μετά τη φωτιά (2021).
- Επένδυση €4 εκ. για την κατάργηση της πλαστικής μεμβράνης στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου μέσω του νέου τύπου συσκευασίας KeelClipTM (2021).
H μελέτη εκπονήθηκε από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με βάση τα οικονομικά στοιχεία για την περίοδο 2019-2021 από την Coca-Cola Τρία Έψιλον, την Coca-Cola Hellas S.A. και την Coca-Cola HBC Services Μ.Ε.Π.Ε., τοπική θυγατρική του Ομίλου Coca-Cola HBC.
Δείτε ολόκληρη τη μελέτη του ΙΟΒΕ για το Οικονομικό και Κοινωνικό Αποτύπωμα της Coca-Cola στην Ελλάδα εδώ