Σημαντικά είναι τα οφέλη από τη χρήση του λιμένος Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικό κέντρο, όπως αναφέρθηκε στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, που διεξάγεται από χθες στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ) Κυριάκο Λουφάκη το συνολικό οικονομικό όφελος είναι μεταξύ 1,5 και 2,5 δισ. ευρώ -ήτοι το 6% έως 10% του ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Επιπλέον, ο ίδιος επεσήμανε ότι η ανάπτυξη του Λιμένα της Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τη μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής, καθώς, όπως τόνισε, «δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που φτάνει στη ΝΑ και Κεντρική Ευρώπη».
Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε ότι «σε βάθος χρόνου, η Θεσσαλονίκη για το transit μπορεί να αποκτήσει σημασία παρόμοια με αυτήν που έχουν τα λιμάνια της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης (π.χ. Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο)».
Πέραν όμως του ΣΕΜΠΟ, σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, για την αύξηση των εξαγωγών των επιχειρήσεων της περιοχής, σημασία έχει και η ανάπτυξη του συμβατικού λιμανιού «καθώς πολλές εξαγωγικές επιχειρήσεις θα ωφεληθούν σημαντικά από την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του».
Απαραίτητη κρίνεται επίσης -κατά τον κ. Λουφάκη- η δημιουργία υποδομών στο λιμάνι για εξειδικευμένα φορτία, αφού «οι διαθέσιμες εγκαταστάσεις σήμερα είναι ελάχιστες», αλλά και η δημιουργία δεξαμενοστασίων.
Πάντως, ο κ. Λουφάκης σημείωσε ότι για να διαδραματίσει τον ρόλο που μπορεί το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κρίσιμο ζήτημα κρίνεται η ταχύτητα υλοποίησης της όποιας αναπτυξιακής κίνησης.
Όπως διευκρίνισε, «οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής μπορεί να απαξιώσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής θέσης της Θεσσαλονίκης και να καθυστερήσουν τις ωφέλειες τις οποίες προσδοκούμε».