Στα 477 εκατ. ευρώ έκλεισε το τρίτο τρίμηνο του 2014 η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα, αυξημένη κατά 11,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2013, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της GFK.
Η ελληνική αγορά για το τρίτο τρίμηνο του 2014 συνεχίζει την ανάκαμψη, με έξι από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, τρείς από τους οποίους τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρικά καταναλωτικά προϊόντα και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα- είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.
Αναλυτικότερα, τα προϊόντα πληροφορικής κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο θετική πορεία. Την πολύ καλή πορεία των ηλεκτρονικών ταμπλετών (tablets) ακολουθούν για άλλο ένα τρίμηνο και οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε να αναπτυχθούν και οι άμεσα επηρεαζόμενες κατηγορίες όπως οι οθόνες, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια. Σημειώνεται ότι ενώ τόσο οι υπολογιστές όσο και οι ηλεκτρονικές ταμπλέτες (tablets) καταγράφουν σημαντική πτώση μέσης τιμής ως απόρροια του έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών, τα περιφερειακά προϊόντα σημείωσαν άνοδο μέσης τιμής καθώς ο καταναλωτής αναζητά καλύτερη ποιότητα στην χρήση τους.
Σε ό,τι αφορά στα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων, η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς τον Σεπτέμβρη βοήθησε να διατηρηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης σε διψήφια επίπεδα +10,9%. Εκτυπωτές και πολυμηχανήματα κατέγραψαν αντίστοιχα επίπεδα ανόδου, αμφότερα λίγο πάνω από 10%.
Σημαντική άνοδο παρουσιάζει και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014 ο τομέας των λευκών συσκευών, με την μέση τιμή να διατηρείται και σε αυτή τη περίοδο σταθερή. Οδηγούς της συγκεκριμένου ανόδου αποτέλεσαν τα ψυγεία που βρίσκονται στο τέλος του εποχικού τους κύκλου και τα πλυντήρια ρούχων.
Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασε μικρή αύξηση κατά το τρίτο τρίμηνο συνεχίζοντας την θετική του πορεία από την αρχή του έτους. Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δείχνουν την κατηγορία της στοματικής υγιεινής με τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες να είναι η κατηγορία με το υψηλότερο θετικό πρόσημο και να ακολουθούν οι φρυγανιέρες και τα ηλεκτρικά σίδερα. Επίσης, κατηγορίες όπως οι φριτέζες, βραστήρες & προσωπικής φροντίδας (πιστολάκια, στιλιστικά μαλλιών) εμφανίζονται με θετική απόδοση την ίδια περίοδο.
Αναφορικά με τις φωτογραφικές μηχανές, το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς συνεχίστηκε η αρνητική τάση με τον τζίρο να καταγράφει απώλειες που έφτασαν το 11,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σε αντίθεση με το σύνολο της αγοράς οι μηχανές με αποσπώμενους φακούς διατήρησαν για άλλο ένα τρίμηνο την ανοδική τους πορεία με τις αξίες να αυξάνονται κατά 20% περίπου. Σαν συνέπεια της αύξησης της συμμετοχής αυτών των μηχανών στο σύνολο της αγοράς των φωτογραφικών ήρθε και η άνοδος της μέσης τιμής κατά περίπου 18%.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, παρά την σημαντική πτώση των απλών κινητών, το γεγονός ότι τα έξυπνα τηλέφωνα –που σημείωσαν έντονη πτώση μέσης τιμής- κατέγραψαν για πρώτη φορά θετικό πρόσημο το 2014 οδήγησε τις τηλεπικοινωνίες σε αύξηση τζίρου κατά 16% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Η άνοδος της κινητής τηλεφωνίας συνέβαλε στο να διατηρηθούν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο τα ποσοστά ανόδου σε επίπεδα άνω του 20% και για τα ακουστικά τηλεφώνου. Παρόμοια τάση με τον κλάδο κατέγραψαν και τα σταθερά τηλέφωνα σημειώνοντας αύξηση τζίρου 5% με την μέση τους τιμή να παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη σε σχέση με την περυσινή χρονιά.