Η Ελληνική Κυβέρνηση, η ThyssenKrupp Marine Systems και η Abu Dhabi Mar ανακοίνωσαν από κοινού ότι επετεύχθη μεταξύ τους συμφωνία με την οριστικοποίηση του κειμένου του σχεδίου σύμβασης με την οποία εκτελείται η συμφωνία-πλαίσιο της 18ης Μαρτίου 2010.
Στη συνέχεια, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μετά από σκληρές και επίπονες διαπραγματεύσεις, που οδηγήθηκαν αρκετές φορές σε οριακό σημείο, φτάσαμε σήμερα στη μονογραφή των σχεδίων συμβάσεων από τις εκατέρωθεν ομάδες διαπραγμάτευσης. Ο συνολικός διακανονισμός που έχει επιτευχθεί ανοίγει μία νέα σελίδα για το Πολεμικό Ναυτικό, για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και όλο τον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα.
Προσπαθήσαμε να κόψουμε έναν τεράστιο γόρδιο δεσμό που είχε δημιουργηθεί από το 2000 μέχρι τον Οκτώβριο του 2009 και έθετε υπό άμεσο κίνδυνο τη μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, χιλιάδες θέσεις εργασίας, όλο το πρόγραμμα υποβρυχίων του ΠΝ και πάνω από 2 δις ευρώ που είχε καταβάλει, χωρίς χειροπιαστό αντίκρισμα, το ελληνικό δημόσιο.
Το Πολεμικό Ναυτικό, με πλήρη ανεξαρτησία γνώμης, έλεγξε και πιστοποίησε από κοινού με τον αρμόδιο κρατικό γερμανικό φορέα (BWB) την τεχνική επάρκεια του υποβρυχίου «Παπανικολής», όχι όπως αυτό ήταν το 2005-6 αλλά όπως διαμορφώθηκε το 2008 και όπως είναι σήμερα. Ο «Παπανικολής» συνιστά ένα ιδιαίτερα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού δημοσίου, το οποίο και θα αξιοποιηθεί κατά τον επωφελέστερο για το ΠΝ και τον κρατικό προϋπολογισμό τρόπο.
Πρέπει κυρίως να τονιστεί ότι η Κυβέρνηση δεν προβαίνει σε καμία νέα παραγγελία υποβρυχίων, αλλά διασώζει παραγγελίες της προηγούμενης δεκαετίας αντικαθιστώντας τον επιχειρησιακά και οικονομικά ασύμφορο εκσυγχρονισμό δύο παλαιών υποβρυχίων τύπου 209 με την κατασκευή δύο τελευταίας διεθνώς τεχνολογίας υποβρυχίων τύπου 214, με ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση (που υπολογίζεται στα 175 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το αμυντικό αλλά και αναπτυξιακό όφελος.
Ακόμη όμως και αυτή η μικρή επιβάρυνση είναι θεωρητική, αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι για τα δύο νέα υποβρύχια συμφωνούνται σταθερές, μη προσαρμοζόμενες τιμές, ενώ το κόστος του εκσυγχρονισμού του πρώτου υποβρυχίου, που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, τείνει να προσεγγίσει τη σταθερή τιμή απόκτησης ενός νέου, πιο σύγχρονου και μεγάλου υποβρυχίου.
Τα σχέδια των νέων συμβάσεων θα υποβληθούν προς κύρωση δια νόμου στη Βουλή των Ελλήνων με στόχο να τεθούν σε ισχύ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010.
Αύριο θα συνεδριάσουν το ΚΥΣΕΑ και η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και αμέσως μετά το κυρωτικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή».