Τάσεις σταθεροποίησης μετά από 8 χρόνια πτώσης εμφανίζει η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών τα τελευταία δύο έτη, έχοντας από το 2008 χάσει 3 δισ. ευρώ από τα έσοδα της. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της WIND, οι επιδόσεις του κλάδου για την περασμένη χρονιά διαμορφώνονται στα 4,1 δισ. ευρώ συνολικά έσοδα (με την κινητή να εμφανίζει έσοδα 1.8 δισ. ευρώ και την σταθερή 2,1 δισ. ευρώ).
Η πορεία το 2016
Το 2016 η WIND σημείωσε μικρή αύξηση σε τζίρο και λειτουργική κερδοφορία καθώς η χρονιά έκλεισε με συνολικά έσοδα 476 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 91 εκατ. ευρώ. Βασιλιάς στο μερίδιο εσόδων της WIND παραμένει η κινητή τηλεφωνία που συνεισφέρει το 65% στα συνολικά έσοδα της εταιρείας, με τη σταθερή τηλεφωνία ωστόσο να είναι σε τροχιά ανόδου καθώς ήταν ο τομέας που σημείωσε σημαντική αύξηση στον τζίρο του (11%).
«Το 2016 κάναμε συστηματική πρόοδο σε όλους τους τομείς στρατηγικής εστίασης και αυτό αποτυπώθηκε στα ετήσια αποτελέσματα» δήλωσε κατά τη διάρκεια ενημέρωσης προς τα ΜΜΕ, ο Νάσος Ζαρκαλής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της WIND.
Αναλυτικότερα:
- στην κινητή τηλεφωνία το μερίδιο στους ενεργούς πελάτες διατηρήθηκε στο 20% ωστόσο η WIND αύξησε κατά 5%, τα λεπτά ομιλίας που καταναλώνουν οι πελάτες της, τα οποία άγγιξαν τα 7 δισ. Αντίστοιχα, το συμβόλαιο W που είναι το μεγαλύτερης αξίας προϊόν της WIND, σημείωσε ετήσια αύξηση 55% στους συνδρομητές συμβολαίου.
- Μέσα σε έναν χρόνο, οι χρήστες smartphone που αξιοποιούν υπηρεσίες data στη βάση της WIND αυξήθηκαν κατά 30%, ενώ η χρήση data από χρήστες smartphone διπλασιάστηκε. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο νέο δίκτυο 4G της WIND καθώς στη διάρκεια του 2016 αυξήθηκε από 11% στο 40% η κίνηση των data που εξυπηρετήθηκε από το 4G δίκτυο.
- Στη σταθερή τηλεφωνία οι πελάτες LLU αυξήθηκαν κατά 9% στις 559.000 στο τέλος 2016, με το μερίδιο αγοράς να ανεβαίνει αντίστοιχα κατά 1,8 μονάδες στο 26,8%. Διόλου τυχαίο στο πλαίσιο των επιδόσεων αυτών ότι το 49% των συνδρομητών κινητής της Wind έχουν πλέον και συμβόλαιο σταθερής τηλεφωνίας στην εταιρεία, καθώς στρατηγική της WIND είναι να προωθεί τη σύγκλιση των υπηρεσιών.
- Πορεία σημαντικής ανόδου κατέγραψαν και οι δείκτες ικανοποίησης των πελατών της WIND. Η ικανοποίηση των πελατών έφτασε το 2016 στο εντυπωσιακό 85% (από 58% το 2013) ενώ μείωση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά είχαν και οι αποσυνδέσεις (churn) σε κινητή και σταθερή.
- Στις καλές επιδόσεις του 2016 συνέβαλαν τα νέα καταστήματα της WIND, ήδη 175 σε όλη την Ελλάδα, που σημείωσαν αυξημένες πωλήσεις σε πωλήσεις συσκευών και αξεσουάρ (+46%) και διεκπεραίωσαν περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια συναλλαγές στη διάρκεια του περασμένου έτους. Η επένδυση της WIND στη λιανική συνεχίζεται και θα αγγίξει συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ.
- Το 2016 συνεχίστηκαν οι εντατικές επενδύσεις στο μεγάλο έργο ανάπτυξης δικτύου 4G σε όλη την Ελλάδα, πετυχαίνοντας μέσα σε ενάμισι χρόνο τον τριπλασιασμό της κάλυψης 4G. Πρόκειται για ανάπτυξη σε χρόνο ρεκόρ και από τις πιο γρήγορες αναπτύξεις δικτύου 4G σε όλη την Ευρώπη. Οι μεγάλες επενδύσεις για το 4G θα συνεχιστούν ως και το 2018, οπότε η πληθυσμιακή κάλυψη του 4G της WIND θα αγγίξει το 100%.
Η εστίαση στις στρατηγικές προτεραιότητες συνδυάστηκε με σημαντικές εξελίξεις για τη WIND που στη διάρκεια του 2016:
- Ολοκλήρωσε με επιτυχία την έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκατ. ευρώ και ΑΜΚ ύψους 25 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας την ταμειακή της ρευστότητα
- Προετοιμάστηκε για την ανάπτυξη του δικτύου νέας γενιάς στη σταθερή τηλεφωνία, ολοκληρώνοντας με επιτυχία πιλοτικό έργο εγκατάστασης οπτικών ινών ως τον τελικό χρήστη (FTTc & FTTb) σε Αθήνα και περιφέρεια
- Προετοίμασε την είσοδό της στην παροχή τηλεοπτικού περιεχομένου.
- Υλοποίησε επενδύσεις ύψους 93 εκατ. ευρώ
Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ σε υποδομές και είσοδος στην τηλεόραση για το 2017
Το 2017, η WIND Ελλάς, με τη στήριξη των μετόχων της, θα επενδύσει 100 εκατ. ευρώ σε δίκτυα νέας γενιάς κινητής (4G) και δίκτυα νέας γενιάς σταθερής (VDSL, FTTx), μένοντας προσηλωμένη στη στρατηγική της να καταστεί πάροχος υποδομών, ώστε πάνω στα δίκτυα νέας γενιάς κινητής και σταθερής να δώσει νέες υπηρεσίες στους πελάτες της.
Σε αυτό το πλαίσιο, φέτος θα μπει και στην αγορά της τηλεόρασης. Μέχρι το τέλος του έτους, θα λανσάρει μια νέα υπηρεσία multiscreen βίντεο, δημιουργώντας μια ξεχωριστή τηλεοπτική εμπειρία για τους πελάτες της οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση σε ζωντανές και catch-up τηλεοπτικές μεταδόσεις και σε ένα πλούσιο κατάλογο βίντεο On-Demand (VOD), από οποιαδήποτε συσκευή επιθυμούν ακόμη και tablet, smartphone ή υπολογιστή.