Η Έμα Γκρέντε δεν έζησε κοντά στα «μεγάλα μυαλά» της Silicon Valley ή σε χρηματοδότες και επενδυτές του Μανχάταν. Μεγαλωμένη από μια ανύπαντρη μητέρα στο ανατολικό Λονδίνο, η Γκρέντε δεν γνώριζε «κανέναν που να έχει τη δική του επιχείρηση».
Σήμερα, είναι διευθύνουσα σύμβουλος και συνιδρύτρια της εταιρείας ένδυσης Good American, καθώς και ιδρυτικό μέλος και επικεφαλής προϊόντος της μάρκας shapewear SKIMS. Στην πορεία της καριέρας της κατάφερε να δημιουργήσει δυνατές συνεργασίες και να γίνει πλέον εκατομμυριούχος, με περιουσία 320 εκατ. δολάρια. Οι επιχειρηματικοί της εταίροι είναι η Κλόε και η Κιμ Καρντάσιαν.
Ωστόσο ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της, όπως λέει η ίδια στο podcast του πρώην μοναχού και νυν life coach Τζέι Σέτι, οφείλεται στις συμβουλές που της έδωσε η μητέρα της όταν ήταν μικρή.
«Εκτιμώ πραγματικά τον εαυτό μου, σέβομαι τους στόχους μου, και δεν νομίζω ότι [η επιτυχία] είναι πιο περίπλοκη από αυτό», δήλωσε η Γκρέντε. «Είναι κάτι που μου το δίδαξε η μητέρα μου, η οποία συνήθιζε να λέει: «Άκουσε, Έμμα. Δεν είσαι καλύτερη από κανέναν άλλον, αλλά ούτε και κανείς άλλος είναι καλύτερος από εσένα».
Το μάθημα αυτό δίδαξε στην Γκρέντε ότι μπορούσε πάντα να μαθαίνει δίπλα στους συναδέλφους της (σε οποιαδήποτε δουλειά), και στη συνέχεια να μεταφέρει αυτή τη γνώση όταν ήρθε η ώρα για μεγαλύτερα και καλύτερα πράγματα, είπε η ίδια.
Οι ηγέτες χρειάζονται αυτοπεποίθηση και ταπεινότητα
Είτε το γνώριζε είτε όχι, η μητέρα της Γκρέντε έδωσε στην κόρη της ένα σημαντικό μάθημα ηγεσίας, σύμφωνα με τον ψυχολόγο, Άνταμ Γκραντ.
«Η αυτοπεποίθηση χωρίς ταπεινότητα γεννά τυφλή αλαζονεία και η ταπεινότητα χωρίς αυτοπεποίθηση φέρνει εξουθενωτική αμφιβολία», γράφει ο Γκραντ, αναφερόμενος σε έρευνα που διεξήγαγε για ένα από τα βιβλία του. «Η ταπεινότητα είναι να είσαι αρκετά σίγουρος για την τεχνογνωσία και τα δυνατά σου σημεία, ώστε να παραδεχτείς την άγνοια και τις αδυναμίες σου» συμπλήρωσε ο ίδιος.
Η Γκρέντε άρχισε να μαθαίνει αυτή την ισορροπία στην ηλικία των 12 ετών, όταν βρήκε την πρώτη της δουλειά: να μοιράζει φυλλάδια. Αργότερα εργάστηκε και σε άλλες δουλειές, όπως σε ένα ντελικατέσεν με σάντουιτς και σε ένα εστιατόριο, και είχε ως στόχο να αποκτά δεξιότητες και γνώσεις από κάθε ρόλο. «Σε εκείνο το ντελικατέσεν… θα σου έφτιαχνα το καλύτερο σάντουιτς με γαλοπούλα που είχες φάει ποτέ στη ζωή σου», είπε η ίδια.
Επιχειρηματίας στα 26
Στη συνέχεια εργάστηκε στον τομέα της μόδας, που πάντα την ενδιέφερε, έκανε πρακτική σε μεγάλους οίκους και στα 26 της, δημιούργησε τη δική της εταιρεία μάρκετινγκ και ψυχαγωγίας, την ITB Worldwide, με έδρα το Λονδίνο. Το πρακτορείο της κέρδισε πελάτες όπως η Νάταλι Πόρτμαν και η Κρις Τζένερ, και οι σχέσεις αυτές τροφοδότησαν περαιτέρω συνεργασίες, είχε δηλώσει η ίδια στο CNBC. Υπήρξε διευθύνουσα σύμβουλος καθώς και πρόεδρος στην εταιρεία για εννέα χρόνια.
Η τεράστια επιτυχία που σημείωσε προσέλκυσε το ενδιαφέρον επενδυτών οι οποίοι θέλησαν να την εξαγοράσουν. Τελικά, το 2018, η Γκρέντε πούλησε την εταιρεία της και προχώρησε στο επόμενο επιχειρηματικό της εγχείρημα.
Η Γκρέντε πλησίασε την Κρις Τζένερ το 2015 προτείνοντάς της να δημιουργήσουν μαζί με την κόρη της, Κλόε Καρντάσιαν τη μάρκα μόδας Good American, εταιρεία η οποία πουλάει τζιν σε όλα τα μεγέθη. Το 2016 την ίδρυσαν, με την Γκρέντε να έχει μερίδιο 23% και δύο χρόνια έπειτα από την τεράστια επιτυχία της Good America, ήταν η Κιμ Καρντάσιαν που προσέγγισε την Γκρέντε για να δημιουργήσουν μαζί μια νέα εταιρεία με το όνομα Skims. Ξεκίνησε ως εταιρεία εσωρούχων, ενώ σύντομα επεκτάθηκε και σε μαγιό, μπλούζες και φορέματα. Η Skims βρέθηκε στη λίστα του TIME 100 Most Influential Companies of 2023, με την Κιμ Καρντάσιαν να κοσμεί το εξώφυλλο του τεύχους.
H αποτίμηση της Skims υπολογίζεται στα 4 δισ. δολάρια, ενώ τα έσοδα της Good American αγγίζουν τα 200 εκατομμύρια δολάρια.
«Πάντα ένιωθα ότι, αν δούλευα αρκετά σκληρά και έβαζα πραγματικά τα πάντα σε αυτό, θα μπορούσα να το πετύχω», δήλωσε η Γκρέντε στο podcast. «Ακόμα και σήμερα αισθάνομαι έτσι. Δεν περιμένω τα πράγματα να είναι εύκολα, αλλά ποτέ δεν είχα την αίσθηση ότι δεν θα μπορούσα να τα καταφέρω».