«Είναι ένα μέτρο στη σωστή κατεύθυνση, αλλά προφανώς δεν λύνει το πρόβλημα της ακρίβειας» είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Μικρών και Μεσαίων Σουπερμάρκετ Γιάννης Πηλίδης. «Όλα αυτά τα μέτρα είτε λέγεται καλάθι του νοικοκυριού, είτε λέγεται market pass, είτε λέγεται μείον 5%, το πρόβλημα δεν το λύνουν στη ρίζα τους, αλλά προφανώς απαλύνουν κάποιους καταναλωτές, οι οποίοι είναι εξαιρετικά ευάλωτοι» τόνισε.
Η κάθε βιομηχανία η οποία έχει δηλώσει στο υπουργείο ότι θέλει να συμμετέχει στην έκπτωση του 5% δηλώνει τα συγκεκριμένα προϊόντα στο υπουργείο και ταυτόχρονα δίνει την έκπτωση στα σουπερμάρκετ προκειμένου αυτά τα σουπερμάρκετ να την μεταβιβάσουν στον καταναλωτή. «Η ακρίβεια κακώς το πιστεύουμε οι περισσότεροι ότι είναι θέμα εσωτερικό της χώρας, είναι πανευρωπαϊκό θέμα. Σήμερα η αγορά έχει γίνει πανευρωπαϊκή, ρυθμίζεται πανευρωπαϊκά, δηλαδή δεν είναι δυνατόν να υπάρχει ας πούμε, πληθωρισμός στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, ο πληθωρισμός να γίνει μηδέν. Αυτό δεν μπορεί να γίνει διότι αν μπορούσαμε να το κάνουμε εμείς, θα το κάνανε και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Είναι δηλαδή συγκοινωνούντα δοχεία. Αυτό πρέπει να καταλάβουμε. Αν δεν πέσει δηλαδή ο πληθωρισμός γενικά σε όλη την Ευρώπη, δεν θα πέσει στην Ελλάδα. Το περίεργο θα ήτανε να είχε πέσει στην Ευρώπη, να είχε μηδενιστεί και στην Ελλάδα να ήταν υψηλός. Τότε θα έλεγα ότι ήταν ελληνικό φαινόμενο και πρέπει να δούμε αυτό το φαινόμενο».
Αναφερόμενος στις τιμές του ελαιόλαδου είπε ότι η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα, φέτος, είχαν πολύ μειωμένη παραγωγή. «Έρχονται λοιπόν οι Ισπανοί και οι Ιταλοί και προσφέρουν στους Έλληνες παραγωγούς υψηλότατη τιμή για το λάδι. Τι θα κάνει ο παραγωγός; Θα ανεβάσει την τιμή από τη στιγμή που βλέπει ότι του ζητάνε το προϊόν στο εξωτερικό σε υψηλή τιμή και έτσι ανεβαίνει. Εδώ εξηγείται το φαινόμενο που λένε πολλοί ότι καλά αφού το λάδι είναι περσινό, για ποιο λόγο η τιμή του ανέβηκε; Μα ανέβηκε για το λόγο του ότι το ανέβασε ο παραγωγός επειδή έχει προσφορά από το εξωτερικό υψηλότερης τιμής. Τι θα κάνει. Θα πάει να το πουλήσει στο εξωτερικό, αφού στο εξωτερικό το πουλάει υψηλότερα, το πουλάει και στην Ελλάδα υψηλότερα. Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό. Λέει άλλος, να απαγορευθεί η εξαγωγή, είναι ένα μέτρο να απαγορευθεί η εξαγωγή. Ναι, όμως αυτό δεν είναι λύση. Διότι αν το κάνουν και άλλες χώρες σε άλλα προϊόντα που τα έχουμε εμείς ανάγκη και απαγορεύσουν τις εξαγωγές, θα έχουμε προβλήματα εμείς σε άλλα προϊόντα. Είναι πανευρωπαϊκό το φαινόμενο», λέει.
Τέλος απαντά στο ερώτημα γιατί ενώ οι παραγωγοί πωλούν φθηνά τα προϊόντα, τελικά αυτά φτάνουν στον καταναλωτή ακριβά; «Μα ο παραγωγός το πούλησε στο χωράφι του και πούλησε στο χωράφι του όλη την παραγωγή που τα μήλα είναι άλλα καλά, άλλα είναι μέτρια, άλλα όχι καλά, τα πουλάει πακέτο μία τιμή όλα μαζί και τα καλά και τα μέτρια και τα χειρότερα. Αυτά πρέπει να φύγουν από τον παραγωγό, να πάνε στη λαχαναγορά. Εκεί να γίνει η διαλογή να ξαναμεταφερθούν και μέχρι να φθάσουν στο σουπερμάρκετ υπάρχει ένα κόστος και μια φθορά. Ξέρετε πόση είναι η φθορά στη μαναβικής σε ένα σουπερμάρκετ; Πάνω από 10%.