Μέχρι τον Ιούνιο θα δημοσιοποιηθούν 6 νέοι δασικοί χάρτες σε περιοχές εκτός Αττικής, σύμφωνα με τους στόχους του υπουργείου Περιβάλλοντος, όπως τόνισε η αρμόδια υπουργός Τίνα Μπιρμπίλη.
Όπως διευκρίνησε, μιλώντας στο ραδιοσταθμό «ΑΘΗΝΑ 9,84», οι αεροφωτογραφίες του 1945 προβλέπονται από το Σύνταγμα, αλλά «αυτό,όμως, δεν σημαίνει ότι πάμε να αντικαταστήσουμε τα σχέδια πόλης, εκεί που υπάρχουν σχέδια πόλης ή εκεί όπου υπάρχουν όρια οικισμών και να τα ξανακάνουμε δάσος».
Απαντώντας σε ερώτηση αν θα κατεδαφιστούν οικισμοί ή πλατείες, που βρίσκονται σε δάσος, σύμφωνα με τις αεροφωτογραφίες του 1945, η κ. Μπιρμπίλη εξήγησε:
«Παίρνουμε την αεροφωτογραφία του ’45 και, βέβαια, παίρνουμε και τις πρόσφατες αεροφωτογραφίες που έχουμε τα τελευταία χρόνια, για να δούμε την κατάσταση. Σε αυτές τις αεροφωτογραφίες είναι σαφές ότι παρεμβάλλονται τα σχέδια πόλης, τα οποία είναι νόμιμα υφιστάμενα. Δεν έχουν πέσει ποτέ από το Συμβούλιο της Επικρατείας – έχουν γίνει με Πράξεις της Διοίκησης. Κανείς, λοιπόν, δεν έρχεται να πει ότι αυτά τα νόμιμα σχέδια πόλης, παρ’ όλο που το ’45 ήταν δάσος εκεί – αναφέρω την Κηφισιά για παράδειγμα- θα έρθουμε να το κάνουμε δάσος. Υπάρχουν, όμως, μεμονωμένες περιπτώσεις, είτε μέσα σε δασικές εκτάσεις, είτε μεμονωμένοι οικισμοί, όπου τα Προεδρικά τους Διατάγματα είναι ανίσχυρα. Δηλαδή, τα όρια των οικισμών έχουν πέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δεν έχουν τη νομιμότητα – κι εδώ πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, να δούμε πώς θα τα αντιμετωπίσουμε. Σε αυτή τη φάση, οι δασικοί χάρτες αποτυπώνουν την πραγματικότητα. Αυτό που κάνουν είναι να διασώσουν ό,τι έχει απομείνει- και αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα. Δηλαδή, να μην πάμε σε περισσότερο αυθαίρετη δόμηση μέσα στα δάση. Να διασώσουμε, λοιπόν, ό,τι έχει απομείνει και όλα τα προβλήματα θα καταγραφούν».
Σε ό,τι αφορά στην ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου, η υπουργός διευκρίνησε:
«Δεν μιλάμε για πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Μιλάμε για έναν πολύ σημαντικό άξονα της πόλης, ο οποίος θα αναπλαστεί και πάνω στον οποίο θα μπορεί να κινείται ο πεζός, ο ποδηλάτης και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν μπορεί, λοιπόν, να υπάρξει πεζοδρόμηση, χωρίς την παρουσία των Μέσων – γιατί τότε θα φτιάξουμε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον, το οποίο θα αποτελέσει ένα κενό στο κέντρο της πόλης. Και βέβαια, δεν μιλάμε για μια ανάπλαση που ξεκινάει από το Σύνταγμα και καταλήγει στην Ομόνοια. Μιλάμε για μια ευρύτερη παρέμβαση, που ξεκινάει, με λίγο πιο ήπια μέτρα, από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός και καταλήγει στην πλατεία Αιγύπτου, στην Πατησίων, μετά το Αρχαιολογικό Μουσείο. Άρα, μιλάμε για μια πολύ ευρύτερη παρέμβαση και το στοίχημα είναι να κάνουμε την πόλη μας πολύ πιο ελκυστική και για τους κατοίκους της, αλλά και για τους επισκέπτες της».