Ένα από τα πλέον κλασικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, το «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τένεσι Ουίλιαμς, ετοιμάζεται να φιλοξενήσει το θέατρο «Άνεσις» τη φετινή σεζόν. Με τη θεατρική χημεία τους να έχει ήδη δοκιμαστεί στο σαιξπηρικό ρεπερτόριο (υπό τη σκηνοθετική ματιά της Φωτεινής Μπαξεβάνη) η Κατερίνα Λέχου και ο Τάσος Ιορδανίδης συναντώνται ξανά επί σκηνής. Αυτή τη φορά καλούνται να αναμετρηθούν με τους απαιτητικούς ρόλους της εμβληματικής ηρωίδας Μπλανς Ντυμπουά και του Στάνλεϊ Κοβάλσκι.
Οι δύο πρωταγωνιστές εμπιστεύθηκαν τη σκηνοθεσία της παράστασης στον Γεωργιανό σκηνοθέτη Λεβάν Τσουλάτζε, δουλειές του οποίου έχουν ταξιδέψει, στην Ιταλία, στο Ισραήλ, τη Ρωσία και αλλού, κερδίζοντας θετικές κριτικές στο διεθνή Τύπο. Στην πρώτη εμφάνισή του στη χώρα μας ο έμπειρος σκηνοθέτης-με τον «βαρύ» τίτλο του αναμορφωτή του γεωργιανού θεάτρου- καταπιάνεται με το διαχρονικό αριστούργημα του Ουίλιαμς και κάνει τον τελευταίο 1 μήνα εντατικές πρόβες με τους ηθοποιούς, έτσι ώστε να είναι όλα έτοιμα για την πρεμιέρα στις 15 Νοεμβρίου.
Στόχος του είναι με μία φρέσκια ματιά να «διαβάσει» το έργο από την αρχή, φωτίζοντας τις σχέσεις των προσώπων. «Κάθε σκηνοθέτης όταν αναλαμβάνει ένα έργο θέλει να παρέμβει και να κάνει αλλαγές στη δομή. Στο συγκεκριμένο δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Πρόκειται για ένα έργο σπάνιας αρτιότητας .Μ’ ενδιέφερε κυρίως να εστιάσω στις δυνατότητες για εσωτερική αναζήτηση που προσφέρει το κείμενο. Άλλωστε το μέλλον ανήκει σε ένα θέατρο που δεν είναι πλούσιο αλλά αληθινό», ανέφερε σήμερα από τη σκηνή του θεάτρου Άνεσις ο Λεβάν Τσουλάτζε.
Για τον Ερρίκο Μπελιέ- που έχει αναλάβει τη μετάφραση- η κλασική φύση του έργου εγγυάται τη διαχρονικότητα του. «Πολλές φορές οι καλλιτέχνες από φόβο μην επαναλάβουν πράγματα, πηγαίνουν προς το καινούριο και τρώνε τα μούτρα τους. Η παράσταση μας δεν προδίδει το έργο», είπε ο ίδιος. Και η Κατερίνα Λέχου συμπλήρωσε πως «σε όλα τα έργα τέχνης υπάρχουν πολλές αναγνώσεις. Σημασία έχει αυτό που προκύπτει να είναι αληθινό και όχι επιτηδευμένο». «Το χνάρι του ανθρώπου στη γη είναι η τέχνη. Προκειμένου ν’ αντιμετωπίσουμε τη βαρβαρότητα την οποία βιώνουμε η καλύτερη επίθεση είναι η άμυνα. Θα φανεί στην πράξη αν είναι σπουδαία. Πρέπει όμως να αμυνθούμε για να δημιουργήσουμε μία νησίδα αναπνοής», ανέφερε ο Θάνος Μικρούτσικος -που έχει αναλάβει την μουσική σύνθεση της παράστασης- τονίζοντας πως το έργο είναι γραμμένος σαν όπερα, όπου οι «άριες» του είναι οι μονόλογοι του.
Το «Λεωφορείο ο πόθος» ανέβηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεϊ της Νέας Υόρκης, στις 3 Δεκεμβρίου 1947, σε σκηνοθεσία του Ελία Καζάν, με την Τζέσικα Τάντι στον ρόλο της Μπλανς και τον 24άχρονο Μάρλον Μπράντο που σφράγισε με την ερμηνεία του τον Κοβάλσκι. Παιζόταν συνεχώς για δύο χρόνια, κέρδισε πολλά βραβεία, ανάμεσά τους το Πούλιτζερ για τον Τένεσι Ουίλιαμς, και αργότερα ανέβηκε στο Λονδίνο, με σκηνοθέτη τον Λώρενς Ολίβιε και τη Βίβιαν Λη ως Μπλανς.
Ο Μπράντο και η Λη συναντήθηκαν στην κινηματογραφική εκδοχή του έργου, με σκηνοθέτη τον Ελία Καζάν, που κέρδισε τρία Όσκαρ το 1951 και έκανε μια ασύλληπτα επιτυχημένη διαδρομή. Από τότε, αυτό το αειθαλές κλασικό έργο ενέπνευσε δεκάδες θεατρικές και τηλεοπτικές εκδοχές του, μια όπερα, τρία μπαλέτα, μια παρωδία μιούζικαλ στη σειρά «Σίμσονς» και μια εκσυγχρονισμένη κινηματογραφική έκδοσή του, την «Blue Jasmine» του Γούντι Άλεν.
Τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελείται ο Σταύρος Λίτινας. Παίζουν ακόμη οι : Δημήτρης Καπετανάκος, Τζωρτζίνα Παλαιοθοδώρου, Δημήτρης Διακοσάββας, Μαριάνθη Φωτάκη και Αντώνης Βαρθαλίτης
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19:30, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00
Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:30. Τιμές εισιτηρίων: 19 ευρώ και 14 ευρώ.