Επειδή… «είναι μάλλον σοβαρή υπόθεση να κυκλοφορεί το οποιοδήποτε καλλιτεχνικό προϊόν στις μέρες μας, (είναι θλιβερή η εικόνα νέων και παλιότερων CD που… σαπίζουν με τα πακέτα των απούλητων εφημερίδων στα βρεγμένα πεζοδρόμια, και τα καλλιτεχνικά έργα εκπνέουν με την ίδια ευκολία που εκπνέουν οι ειδήσεις των εφημερίδων)»,
Επειδή… «Ο έρωτας είναι ο πρωταγωνιστής και χωρίς αυτόν τελειώνει και η βενζίνη της ζωής μας»,
Επειδή «αυτή την εποχή μας πνίγουν τα σκουπίδια, και τα δικά μας και των άλλων»,
Επειδή «κατάφεραν να μας κάνουν να σκοτωθούμε με τους κολλητούς μας», ο Σταμάτης Κραουνάκης «έφτιαξε» (κυριολεκτικά χειροποίητο…) ένα διπλό CD με 31 τραγούδια που έγραψε (σε στίχους δικούς του, αλλά και ποιήματα της Κικής Δημουλά, στίχους του Λάκη Λαζόπουλου, του Γιώργου Χρονά, του Ιάκωβου Καμπανέλλη, του Ακηδή Δήμου κ.α.), τα ερμήνευσε ο ίδιος αλλά και ένα πλήθος «ασύνδετων» ερμηνευτών (από την ερμηνεύτρια δημοτικών τραγουδιών Γωγώ Τσαμπά ως και τον απόντα πλέον θεατράνθρωπο Λευτέρη Βογιατζή), το «συμπλήρωσε» με δέκα δικά του παραληρηματικά αλλά σαφώς στοχευμένα κείμενα και το κυκλοφορεί υπό το γενικό τίτλο «Η λειτουργία των πόλεων».
Αυτή την πρώτη παρουσίαση με αφορμή την κυκλοφορία του διπλού CD έκανε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο Σταμάτης Κραουνάκης.
Την επίσημη παρουσίαση του νέου του διπλού μουσικού έργου του, δεν την εμπιστεύτηκε σε ομότεχνους και γνωστούς… ‘επαγγελματίες’ παρουσιαστές των έργων των «άλλων».
Πήρε μόνο λόγια και ιδέες των δικών του «άλλων». Έτσι, μαζί με τις μουσικές του μίλησε για το «Αγανακτήστε» (το ομότιτλο έργο μπέστ-σέλλερ του Γάλλου διπλωμάτη Στέφαν Εσσέλ και το «Η δημιουργία είναι η μόνη αντίσταση»), τις ατάκες της επαναστάτριας από την Αργεντινή Μερσέντες Σόσα («Από τη σύγκρουση θα επέλθει η ανατροπή», του ποιητή Κώστα Βάρναλη (ο Σταμάτης Κραουνάκης θα ερμηνεύσει σε δική του απόδοση το ερχόμενο καλοκαίρι την «Αληθινή απολογία του Σωκράτη» του Κ. Βάρναλη), μέχρι τον πραγματικό και ευρέως άγνωστο συνθέτη του μουσικού θέματος της …Διεθνούς Pierre de Geyter ο οποίος παρά την ευρύτατη διεθνώς χρήση της μουσικής του (έγινε ο εθνικός ύμνος της Σοβιετικής Ένωσης) δεν αναγνωρίστηκε παρά μετά το θάνατό του και δεν έλαβε ποτέ τα «πνευματικά δικαιώματα» του δημιουργού.
«Είναι παρών σε μια εποχή που κάνει τα πάντα ώστε να μην είναι παρόντες οι δημιουργοί, είναι ο …δείκτης της συναισθηματικής μας διαδρομής κι αν δεν υπήρχε θα έπρεπε να τον εφεύρουμε» είπε χαρακτηριστικά για το συνθέτη ο θεατρικός συγγραφέας Άκης Δήμου.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, το CD με τα 31 τραγούδια και τα 10 κείμενα του Σταμάτη Κραουνάκη κυκλοφορεί ήδη σε δισκοπωλεία και βιβλιοπωλεία.