Το BMW Group προχώρησε στο επόμενο στάδιο εξέλιξης του συστήματος iDrive. Μια νέα αρχική οθόνη με σαφή διάταξη των λειτουργιών διευκολύνει τη χρήση του Curved Display. Η φιλοσοφία Quick Select του συστήματος προσφέρει επιπρόσθετα μια βελτιωμένη δομή μενού που είναι εμπνευσμένη από ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης. Το νέο iDrive είναι ζωτικής σημασίας καθώς εξασφαλίζει την συγκέντρωση και ασφάλεια του οδηγού πίσω από το τιμόνι εμφανίζοντας τις σωστές πληροφορίες στο σωστό σημείο. Το νέο σύστημα θα εισαχθεί σταδιακά στα τρέχοντα μοντέλα κατά τη διάρκεια του 2023.
Με το νέο γραφικό περιβάλλον και τη βελτιστοποιημένη δομή του μενού, το iDrive, μελλοντικά, θα εστιάζει πιο ξεκάθαρα στην αλληλεπίδραση μέσω της οθόνης αφής και της φυσικής γλώσσας. Η κυρτή οθόνη Curved Display θα συνεχίσει να χρησιμεύει ως σημείο αλληλεπίδρασης για την πολυαισθητηριακή εμπειρία του συστήματος.
Νέα αρχική οθόνη
Η επόμενη γενιά του iDrive μετατρέπει την αρχική οθόνη του Curved Display σε ένα μόνιμα ορατό περιβάλλον εργασίας χρήστη. Εδώ μπορούν επίσης να εμφανίζονται ανά πάσα στιγμή άλλα γραφικά με δυνατότητα ατομικής διαμόρφωσης εναλλακτικά, αντί της προβολής χάρτη του συστήματος πλοήγησης.
Η νέα αρχή zero-layer σημαίνει ότι, όλες οι σχετικές λειτουργίες και πληροφορίες εμφανίζονται σε ένα μόνο επίπεδο, καθιστώντας δυνατή την επιλογή μιας επιθυμητής λειτουργίας χωρίς να απαιτείται η χρήση ενός υπομενού. Αντί αυτού, τα live widgets εμφανίζονται σε κάθετη διάταξη στην πλευρά του οδηγού στο περιβάλλον εργασίας χρήστη. Αυτά τα εικονίδια λειτουργιών μπορούν να επιλέγονται με μια κίνηση του δακτύλου (swipe) και επίσης να διαμορφώνονται μεμονωμένα. Η λειτουργία Quick Select καθιστά δυνατή την άμεση επιλογή προγραμμάτων ψυχαγωγίας, λιστών επαφών και ρυθμίσεων του οχήματος, την έναρξη επικοινωνίας με τον προσωπικό βοηθό Intelligent Personal Assistant ή την ενεργοποίηση άλλων επιλογών μενού, όλα με το άγγιγμα. Και αφού επιλεγούν οι σχετικές ρυθμίσεις, ένα γρήγορο άγγιγμα του εικονιδίου home στο κάτω άκρο της οθόνης αρκεί για να επιστρέψετε στην αρχική οθόνη.
Η φιλοσοφία λειτουργίας του νέου iDrive ευθυγραμμίζεται με τις συνήθειες των χρηστών όπως έχουν καθιερωθεί με τις σημερινές ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης. Η νέα, επίπεδη δομή του μενού καθιστά την ενεργοποίηση των λειτουργιών και τις ρυθμίσεις πολύ πιο γρήγορες και απλές. Ταυτόχρονα, το σύστημα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στον εμπλουτισμό της οδηγικής εμπειρίας. Το ψηφιακό περιεχόμενο είναι σχεδιασμένο για να ενισχύει την εστίαση του οδηγού, καθώς το σύστημα παρέχει τις σωστές πληροφορίες στο σωστό σημείο και την κατάλληλη στιγμή.
Για να διασφαλίζεται η διαισθητική αλληλεπίδραση κατά την οδήγηση, το γραφικό περιβάλλον και η δομή του μενού υιοθετούν μια διάταξη η οποία είναι τόσο συνεπής όσο και χαρακτηριστική της μάρκας.
Το νέο iDrive με QuickSelect αποτελεί περαιτέρω εξέλιξη του Operating System 8 που τοποθετείται στα τρέχοντα μοντέλα BMW με Curved Display και βασίζεται στις νέας γενιάς infotainment των κεντρικών μονάδων, που είναι επίσης υπεύθυνες για την επεξεργασία γραφικών. Το νέο Operating System 8.5 θα εισαχθεί σταδιακά σε όλες τις σειρές μεσαίων, executive και πολυτελών μοντέλων της μάρκας και θα συνεχίσει να βασίζεται στο Linux, ενώ θα συνδυάζεται με τη μεγαλύτερη έκδοση του Curved Display. Αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται η ψηφιακή εμπειρία στο ειδικό Curved Display των compact μοντέλων με το νέο λειτουργικό σύστημα Operating System 9, βασισμένο στο λογισμικό Android Open Source Project.
Όταν το iDrive παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2001 με την Σειρά 7, ο κύριος σκοπός του ήταν να χρησιμοποιεί μία οθόνη και ένα διαδραστικό στοιχείο για όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των κουμπιών, των χειριστηρίων και των οθονών. Το iDrive Controller κατέστη με τον τρόπο αυτό μια συσκευή γενικού ελέγχου, όπως την γνωρίζαμε από το ποντίκι (mouse) του υπολογιστή. Η κύλιση και το κλικ σε μια επιφάνεια εργασίας έγιναν στρίψιμο (turn), πίεση (push) και πάτημα (press) σε ένα αυτοκίνητο – διαισθητικά και με ελάχιστη διάσπαση της προσοχής από το δρόμο.
Μετά από περίπου 20 χρόνια, η ψηφιακή εμπειρία του χρήστη κυριαρχείται από τα touchpads, τις οθόνες αφής των smartphone και τους φωνητικούς βοηθούς. Το swipe, το tap και η ομιλία είναι οι πιο συνηθισμένες μέθοδοι αλληλεπίδρασης. Η λειτουργικότητα της οθόνης αφής του Curved Display και ο διάλογος με χρήση φυσικής γλώσσας αντιπροσωπεύουν τη σύγχρονη μορφή αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου.