Η δύσκολη ώρα της εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έφτασε για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ, κάτι που πλέον αποτελεί και κριτήριο για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Στο θέμα περιλαμβάνουμε τα 7 πιο οικονομικά μικρά, με ρύπους έως 120 γρ./χλμ, που αυτομάτως σημαίνει τέλη κυκλοφορίας έως 100 €.
Audi A1 1.2 TFSI (94,4 €)
Με το μικρότερης απόδοσης TFSI κινητήρα των 86 ίππων, το νέο μικρό A1 καθίσταται το πιο φθηνό μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας, παραμένοντας όμως ένα γνήσιο Audi. Ο βασικός κινητήρας του Α1 είναι ο γνωστός μας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1,2 TFSI κινητήρας με τις 2 βαλβίδες στον κύλινδρο, ο οποίος στην πιο “ήπια” μορφή του αποδίδει 86 ίππους. Στην πράξη και παρά τη μικρή του απόδοση, η υπερτροφοδότηση τον βοηθά να κινήσει σβέλτα και οικονομικά το Α1, ενώ το 5τάχυτο κιβώτιο έχει αραιή κλιμάκωση, εξασφαλίζοντας με τη σειρά του χαμηλή κατανάλωση μαζί με το start-stop. Η μέση τιμή κατανάλωσης του αυτοκινήτου είναι τα 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι τα 118 γρ./χιλιόμετρο. Η οδική συμπεριφορά του επιδεικνύει σίγουρο πάτημα, που αποτελεί και το κύριο χαρακτηριστικό των μοντέλων της εταιρείας. Ο χώρος των αποσκευών είναι τα 270 λίτρα, ενώ οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 17.500 ευρώ.
Daihatsu Sirion 1.0 (94,4 €)
Το μικρό μοντέλο της Daihatsu είναι από τα πιο οικονομικά της παρέας με τη μέση κατανάλωση του να κυμαίνεται στα 5,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα και τις εκπομπές ρύπων στα 118 γρ./χιλιόμετρα. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί είναι 998 κ.εκ. με 3 κυλίνδρους και 12 βαλβίδες, ενώ κάνει χρήση τεχνολογίας DVVT (συνεχώς μεταβαλλόμενος χρονισμός των βαλβίδων). Το χαμηλό βάρος του αμαξώματός του, αποτελεί σημαντικό προσόν, όπως επίσης και ο «έξυπνος» καταλύτης που διαθέτει και ο οποίος αυτοαναδημιουργείται και δε φθείρεται, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται ουσιαστικά αντικατάσταση. O χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου έχει καλή χωρητικότητα 255 λίτρων, η οποία αυξάνεται στα 630 λίτρα, εφ’ όσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Στο δρόμο το ιαπωνικό μικρό αποδεικνύεται ασφαλές, ειδικά σε μια απαιτητική διαδρομή, όπου η υποστροφή εμφανίζεται πλέον πολύ πιο δύσκολα από ό,τι στο παρελθόν, ενώ και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Oι τιμές του ξεκινούν από τα 11.330 ευρώ.
Honda Jazz 1.2 (96 €)
Από τα βασικά θετικά στοιχεία του Jazz είναι η αυξημένη πρακτικότητα και οι άνετοι χώροι που προσφέρει, καθώς και οι δυνατοί οικονομικοί και φιλικοί προς το περιβάλλον κινητήρες. Όσον αφορά στο i-VTEC μηχανικό σύνολο των 1,2 λτ., συνδυάζει μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων αλλά και βύθιση, χρονισμό και διάρκεια των βαλβίδων, τεχνολογία που εξασφαλίζει αυξημένη ισχύ και χαμηλή κατανάλωση. Κάτι που ισχύει και στην πράξη, αφού το Jazz 1,2 είναι σβέλτο και οικονομικό σε βενζίνη. Η μέση κατανάλωση του μοντέλου είναι τα 5,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με τους ρύπους να φτάνουν τα 120 γρ./χιλιόμετρο. Η χωρητικότητα του είναι τα 335 λίτρα που μπορεί να μεγαλώσει έως τα 883 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το νέο Jazz είναι εύκολο στους χειρισμούς, πράγμα που το κάνει πιο άνετο και ξεκούραστο στην οδήγηση σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος. Από τα πρώτα στοιχεία που εκτιμώνται είναι και η απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα, την οποία εξασφαλίζουν οι πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι ευμεγέθεις εξωτερικοί καθρέφτες και η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης. Οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από τα 14.730 ευρώ.
Opel Corsa 1.0 (93,6 €)
Το γερμανικό μοντέλο επίσης είναι από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με τη μέση κατανάλωση και εδώ να μην ξεπερνά τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα και τις εκπομπές ρύπων τα 117 γρ./χιλιόμετρο. Το μηχανικό σύνολο που εφοδιάζει το Corsa έχει χωρητικότητα στα 998 κ.εκ. με 3 κυλίνδρους και απόδοση 65 ονομαστικούς ίππους. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, οι επιδόσεις που προσδίδει στο αμάξωμα των 1.145 κιλών είναι μέτριες, αφού με βάση τις μετρήσεις της Opel για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 18,2 δευτερόλεπτα. Κατά τα άλλα, το Corsa εξακολουθεί να δείχνει στιβαρό και με καλή συναρμολόγηση, χωρίς αλλαγές στην πολύ καλή και ασφαλή οδική του εικόνα, που συμπληρώνουν τα θετικά φρένα και ο ανάλογος επιλογέας. Ο χώρος των αποσκευών του είναι τα 285 λίτρα, ενώ οι τιμές του ξεκινούν από τα 10.580 ευρώ.
Subaru Justy 1.0 (94,4 €)
Το μικρό Subaru τροφοδοτείται με τον ίδιο 1.000άρι 3κύλινδρο 12βάλβιδο κινητήρα, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ίδιο με αυτόν του Daihatsu Sirion. Παράλληλα, το χαμηλό βάρος του αμαξώματός του και το μακρύ σε κλιμάκωση 5τάχυτο κιβώτιου συντελούν στην εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ ο έξυπνος καταλύτης (πάντα της Daihatsu) με τη μεγάλη διάρκεια ζωής συμβάλλει στη μείωση των εκπεμπόμενων βλαβερών ρύπων και κατ’ επέκταση στην προστασία του περιβάλλοντος. Η μέση κατανάλωση του είναι τα επίσης 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι τα 118 γρ./χιλιόμετρα. Στο δρόμο, η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση, γι’ αυτό και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν απουσιάζουν. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι τα 255 λίτρα, ενώ οι τιμές του αυτοκινήτου ξεκινούν από τα 10.990 ευρώ.
Suzuki Swift 1.2 Start/stop (90,4 €)
Το νέο Swift της Suzuki παρουσιάσθηκε πρόσφατα, φέρει αρκετές και ζωτικής σημασίας αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η πιο σημαντική από αυτές αφορά στο νέο μηχανικό σύνολο με τον κινητήρα των 1,3 λτ. που έως τώρα γνωρίζαμε να αντικαθίσταται από μικρότερο 1.200άρη, ο οποίος διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT) αποδίδει 94 ίππους, και ουσιαστικά αποτελεί μια «downsizing» εκδοχή του προγενέστερου συνόλου. Το αποτέλεσμα είναι ότι μεταξύ όλων των μικρών αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης που διατίθενται στην Ελλάδα, το νέο Swift στην έκδοση με Auto Start Stop εκπέμπει τις χαμηλότερες ποσότητες CO2, οι οποίες φτάνουν τα μόλις 113 γρ./χιλιόμετρο, ενώ την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση είναι τα 4,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Στο δρόμο το μόντέλο είναι εύκολο στους χειρισμούς, φιλικό και ευέλικτο στην οδήγηση, αποπνέοντας παράλληλα συμπαγή αίσθηση στον οδηγό και σιγουριά. Ο χώρος αποσκευών είναι τα 211 λίτρα, ενώ οι τιμές ξεκινούν από τα 11.990 ευρώ.
Toyota Yaris 1.0 (94,4 €)
Το μοτέρ του 1,0 λτ., που εφοδιάζει τη βασική έκδοση του Yaris, διαθέτει, όπως και τα περισσότερα 1.000άρια μηχανικά σύνολα, 3 κυλίνδρους, οι οποίοι πρώτα απ’ όλα εξασφαλίζουν μικρότερο όγκο και βάρος και χαμηλότερη κατανάλωση. Επίσης, το εν λόγω μοτέρ εντάσσεται στη φιλοσοφία Optimal Drive της Toyota και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (VVT-i), αποδίδοντας 72 πραγματικούς ίππους, οι οποίοι προσφέρουν την απαιτούμενη “ζωντάνια” στις αστικές μετακινήσεις. Η μέση κατανάλωση του είναι τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 118 γρ./χιλιόμετρο. Οι χώροι για τις αποσκευές είναι τα 272 λίτρα ενώ φτάνουν τα 363 λίτρα με το συρόμενο πίσω κάθισμα. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν έντονες, εμπνέοντας ασφάλεια. Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τα 10.650 ευρώ.
Πηγή: autotriti.gr