Φιλί ζωής για την ελληνική αγορά καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων έδωσε ο περασμένος Αύγουστος καθώς η αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο μήνα του 2021 έφτασε το 40%, με αποτέλεσμα το φετινό πρώτο 8μηνο να φθάσει σε πωλήσεις το αντίστοιχο περσινό.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες υπήρξε άνοδος στις πωλήσεις φορτηγών, αλλά οι πωλήσεις λεωφορείων εξακολουθούν να υστερούν κατά σχεδόν 46% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Έτσι και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες που προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές, η Β παραμένει κυρίαρχη με 43,6% της αγοράς, ακολουθούμενη από την κατηγορία C που κερδίζει ελαφρώς έδαφος με 38%, ενώ η κατηγορία Α (τα μικρά) είναι στο 10%, σημειώνοντας μικρές απώλειες σε σχέση με το 2021.
Στις προτιμήσεις καυσίμου, οι βενζινοκινητήρες έχουν το μερίδιο του λέοντος με 47,2%, ακολουθούμενοι από τα υβριδικά συστήματα (χωρίς πρίζα) με 27,1% και τα επαναφορτιζόμενα (υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά) με 7,1% ενώ η αγορά αυτοκινήτων που κινούνται και με αέριο (υγραέριο ή φυσικό αέριο) είναι πρακτικά αμελητέα με μόλις 2,6%.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Αύγουστο, έχει ως εξής: