Για να συμμορφωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ με τους αυστηρούς όρους της Ένωσης για τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, ενισχύουν την γκάμα τους με νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων και αλλάζουν την στρατηγική τους για τις εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων.
Τώρα που ολοκληρώνεται το μεταβατικό στάδιο προς την ηλεκτροκίνηση που στηρίχθηκε στα μοντέλα με υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας, οι μάρκες ωθούν τις εταιρείες που διαχειρίζονται εταιρικούς στόλους να προτιμήσουν τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων (EV) παρά τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης που παρατηρούνται στα περισσότερα κράτη της ΕΕ.
Στα τέλη του 2020, μια γαλλική εταιρεία διαχείρισης εταιρικών στολών, έθεσε στόχο να εξηλεκτρίσει το 30% των νέων αυτοκινήτων της έως το 2025. Πρόκειται για ένα στόχο που φαινόταν πολύ δύσκολος, καθώς το 2019 μόνο ένα στα 200 νέα οχήματα της εταιρείας ήταν EV ή υβριδικό, αναφέρει το Reuters.
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται εταιρικούς στόλους, συνήθως αντικαθιστούν ολόκληρο τον στόλο τους κάθε 42 μήνες και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία γιατί αγοράζουν εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Αυτά τα αυτοκίνητα μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου της ζωής τους και την αποχώρηση από τη μίσθωση, συμβάλλουν στη διαμόρφωση του μέλλοντος της αγοράς των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου, η χρηματοδοτική μίσθωση έχει αυξηθεί και οι λιανικές πωλήσεις έχουν μειωθεί. Το μερίδιο των αυτοκινήτων που αγοράζονται στη λιανική στην Ευρώπη μειώθηκε στο 45% το 2021 έναντι 55% το 2020.
Μια μεγάλη φαρμακευτική εταιρεία έχει θέσει στόχο, ο παγκόσμιος στόλος της που αποτελείται από 17.500 οχήματα να είναι πλήρως ηλεκτρικός έως το 2025. Μαζί με άλλες εταιρείες παροτρύνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επισπεύσουν το λανσάρισμα νέων μοντέλων μηδενικών ρύπων όλων των ρύπων.
Αλλά ο εξηλεκτρισμός των μεγάλων στόλων είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει. Η έλλειψη διαθέσιμης δημόσιας υποδομής φόρτισης σημαίνει ότι για εταιρείες με αντιπροσώπους πωλήσεων που οδηγούν μεγάλες αποστάσεις, μόνο τα plug-in υβριδικά είναι μια επιλογή προς το παρόν.
Στην Αφρική, σε ορισμένα μέρη της Ασίας και της Ευρώπης, οι εταιρείες που έχουν εταιρικούς στόλους αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες για την φόρτιση των EV αλλά και τον εφοδιασμό με καύσιμο των υβριδικών μοντέλων.
Σε άλλες περιοχές, όπου χρειάζεται ένα φορτηγό για να φτάσει στους πελάτες των εταιρειών, ακόμη δεν υπάρχουν ανάλογες προτάσεις από τις μάρκες των αυτοκινήτων.